Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Val av Kamera
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 46163" data-attributes="member: 28793"><p>Det är absolut INTE dumt att köpa en digitalkamera. Men det är svårare att ta bra actionbilder med en digitalkamera än en analog kamera.</p><p></p><p>Sen är det billigare med framkallning på digitalkamera, eftersom du bara jackar in den i datorn (eller ett minneskort eller nåt), emedans du pyntar pengar för varje film du framkallar.</p><p></p><p>Men det är fortfarande så att absolut bäst kvalitet får du med en analog kamera. Och det även om du vill jobba med bilderna digitalt. MPixel är ju ett kul utryck... jag har 4000DPI X&Y på min scanner, det innebär ca 21,5 Megapixel när jag scannar en DIA.</p><p></p><p>Jag får inte slut på batterier, minneskort eller behöver oroa mig extremt mycket för att slutare mm blir för kallt.</p><p>Jag har råd att ha ett extrahus när jag är iväg OM (gud förbjude) mitt ordinarie hus skulle krasha.</p><p></p><p>Men sen har jag med en digitalkamera också. Just nu har jag ingen, men det lär bli nåt litet som man kan ha i fickan igen. Som inte är för dyrt och som tar bra webb-bilder.</p><p></p><p>Säg så här jag fotade en del med D1 förra året och blev faktiskt inte särskilt imponerad. Därav så köpte jag en ny diascanner för ca 10` och lite nya gluggar och annat skoj till min systemkamera, jag har fortfarande inte gjort av med vad en D1 skulle kostat och kan fota grymma bilder.</p><p></p><p>Men visst, framkallningskostnaden finns där som ett otäckt spöke. Och jag har inte räknat på hur många meter film jag kör upp per år och som jag skulle spara på att tjacka en digitalkamera av promodell... Men aldrig en med fast zoom, det ska vara en "riktig" kamera isåfall...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 46163, member: 28793"] Det är absolut INTE dumt att köpa en digitalkamera. Men det är svårare att ta bra actionbilder med en digitalkamera än en analog kamera. Sen är det billigare med framkallning på digitalkamera, eftersom du bara jackar in den i datorn (eller ett minneskort eller nåt), emedans du pyntar pengar för varje film du framkallar. Men det är fortfarande så att absolut bäst kvalitet får du med en analog kamera. Och det även om du vill jobba med bilderna digitalt. MPixel är ju ett kul utryck... jag har 4000DPI X&Y på min scanner, det innebär ca 21,5 Megapixel när jag scannar en DIA. Jag får inte slut på batterier, minneskort eller behöver oroa mig extremt mycket för att slutare mm blir för kallt. Jag har råd att ha ett extrahus när jag är iväg OM (gud förbjude) mitt ordinarie hus skulle krasha. Men sen har jag med en digitalkamera också. Just nu har jag ingen, men det lär bli nåt litet som man kan ha i fickan igen. Som inte är för dyrt och som tar bra webb-bilder. Säg så här jag fotade en del med D1 förra året och blev faktiskt inte särskilt imponerad. Därav så köpte jag en ny diascanner för ca 10` och lite nya gluggar och annat skoj till min systemkamera, jag har fortfarande inte gjort av med vad en D1 skulle kostat och kan fota grymma bilder. Men visst, framkallningskostnaden finns där som ett otäckt spöke. Och jag har inte räknat på hur många meter film jag kör upp per år och som jag skulle spara på att tjacka en digitalkamera av promodell... Men aldrig en med fast zoom, det ska vara en "riktig" kamera isåfall... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Val av Kamera
Tillbaka
Topp