Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av längd och modell GS-skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarnebring" data-source="post: 1080904" data-attributes="member: 131147"><p>Edit: ja det är reguljära FIS-skidor med kortare längd, radie och lite mjukare flex. </p><p></p><p>Du är ju inte jättetung så de längre U16-skidorna kan kanske funka bra - r25-27. Men det är ju skidor med ett väldigt snävt användningsområde=fullt spett i en hård, avfolkad pist. </p><p>Tyvärr svårt att provköra den här typen av skidor om du inte är involverad i en klubb och bjuds in av t ex alpingaraget vid en speciell provdag. Annars är det svårt. Försökte låna för min dotters räkning på Skistar i Vemdalen för att bestämma om vi skulle gå på 182 r25 eller 175 r/23, men det blev njet, Så jag beställde från Frankrike istället okört.</p><p>Nästa steg upp är seniorskidor. Många män i sina bästa år kör damvarianten. Men jag skulle kolla på en master gs, t ex rossignol hero gs master (svarta) i 185-190 med r23.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarnebring, post: 1080904, member: 131147"] Edit: ja det är reguljära FIS-skidor med kortare längd, radie och lite mjukare flex. Du är ju inte jättetung så de längre U16-skidorna kan kanske funka bra - r25-27. Men det är ju skidor med ett väldigt snävt användningsområde=fullt spett i en hård, avfolkad pist. Tyvärr svårt att provköra den här typen av skidor om du inte är involverad i en klubb och bjuds in av t ex alpingaraget vid en speciell provdag. Annars är det svårt. Försökte låna för min dotters räkning på Skistar i Vemdalen för att bestämma om vi skulle gå på 182 r25 eller 175 r/23, men det blev njet, Så jag beställde från Frankrike istället okört. Nästa steg upp är seniorskidor. Många män i sina bästa år kör damvarianten. Men jag skulle kolla på en master gs, t ex rossignol hero gs master (svarta) i 185-190 med r23. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av längd och modell GS-skidor
Tillbaka
Topp