Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Val av längd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 136377" data-attributes="member: 46762"><p>Det roliga är att jag inte tänkte på vad du hade skrivit, men jag hajade till lite när Skiersdown rekommenderade Scratch BC i 178. Jag har nämligen köpt dom och det råkar vara så att jag är byggd exakt lika dant som dig, 174cm och väger runt 70kg. Dock är jag 4 år äldre. Nu har jag inte prövat skidorna ännu, men det kan ju inte vara så att jag skulle köpa fel skida! Det kan alltså vara en skida som funkar för dig. Men annars så finns ju Dynastar Big Trouble, Head MoJo 90, Völkl Karma... Kolla runt lite i skiddatabasen bland skidor med cirka 90mm i midja och med en längd på typ 180...</p><p>Men eftersom du fortfarande växer kan sånt här vara knepigt. Sport-Conrad kan ju vara ett bra val, eftersom det inte blir lika dyrt, och päronen inte behöver lacka lika mycket då måste köpa nya skidor nästa gång (eftersom det inte var så dyrt..)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 136377, member: 46762"] Det roliga är att jag inte tänkte på vad du hade skrivit, men jag hajade till lite när Skiersdown rekommenderade Scratch BC i 178. Jag har nämligen köpt dom och det råkar vara så att jag är byggd exakt lika dant som dig, 174cm och väger runt 70kg. Dock är jag 4 år äldre. Nu har jag inte prövat skidorna ännu, men det kan ju inte vara så att jag skulle köpa fel skida! Det kan alltså vara en skida som funkar för dig. Men annars så finns ju Dynastar Big Trouble, Head MoJo 90, Völkl Karma... Kolla runt lite i skiddatabasen bland skidor med cirka 90mm i midja och med en längd på typ 180... Men eftersom du fortfarande växer kan sånt här vara knepigt. Sport-Conrad kan ju vara ett bra val, eftersom det inte blir lika dyrt, och päronen inte behöver lacka lika mycket då måste köpa nya skidor nästa gång (eftersom det inte var så dyrt..) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Val av längd
Tillbaka
Topp