Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Val av nya pjäxor till piståkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zybeer" data-source="post: 1084848" data-attributes="member: 160933"><p>Jag har kört på ett par Salomon Equip Performa 7.0 i åtminstone... 17 år? Det är med andra ord verkligen läge att byta pjäxor. </p><p></p><p><a href="http://www.worthpoint.com/worthopedia/salomon-performa-0-equipe-mens-ski-15851750" target="_blank">http://www.worthpoint.com/worthopedia/salomon-performa-0-equipe-mens-ski-15851750</a></p><p>Flex 90! Damn. Hade inte en susning att de var så mjuka.</p><p></p><p>Jag har kört på ett bar Atomic Beta Ride skidor de senaste... 15 åren? Utöver de alpsemesterveckor där jag har hyrt skidor och förundrats över vad bra det går... Nu senast testade jag ett par Völkl Rtm 84:or som jag blev väldigt förtjust i och lutar åt att köpa. </p><p></p><p>Hur som helst så åker jag alla nedfarter så länge underlaget inte är för djävligt och har kanske 20+ skiddagar per säsong men med ambitionen att det ska bli mer. Åker även en del topptur med ett par Dynafit Seven Summits skidor och Dynafit TLT 5 pjäxor. Så det jag söker efter här är något tyngre och stabilare, i första hand för piståkning och ska även trivas i stökig och uppkörd pist.</p><p></p><p>Nu kom jag faktiskt precis hem med ett par Fisher Progressor 12 pjäxor från en rea där jag testade bl.a. Atomic Hawk Ultra 110 (lätt och bekväm men lite orolig att jag tappar prestanda?) och FIsher Ranger 11. Progressorn var lite rymlig runt foten jämfört med Atomicen men åtspänd satt den fint. </p><p>Jag testade även en Langepjäxa i 130 flex men tänker att den kanske kör slut på mig snabbt under en hårdkörande heldag så backade på det köpet.</p><p></p><p>Tankar/reflektioner kring vad som kan tänkas passa mig och vad tycker ni om Fisher Progressor 12?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zybeer, post: 1084848, member: 160933"] Jag har kört på ett par Salomon Equip Performa 7.0 i åtminstone... 17 år? Det är med andra ord verkligen läge att byta pjäxor. [URL]http://www.worthpoint.com/worthopedia/salomon-performa-0-equipe-mens-ski-15851750[/URL] Flex 90! Damn. Hade inte en susning att de var så mjuka. Jag har kört på ett bar Atomic Beta Ride skidor de senaste... 15 åren? Utöver de alpsemesterveckor där jag har hyrt skidor och förundrats över vad bra det går... Nu senast testade jag ett par Völkl Rtm 84:or som jag blev väldigt förtjust i och lutar åt att köpa. Hur som helst så åker jag alla nedfarter så länge underlaget inte är för djävligt och har kanske 20+ skiddagar per säsong men med ambitionen att det ska bli mer. Åker även en del topptur med ett par Dynafit Seven Summits skidor och Dynafit TLT 5 pjäxor. Så det jag söker efter här är något tyngre och stabilare, i första hand för piståkning och ska även trivas i stökig och uppkörd pist. Nu kom jag faktiskt precis hem med ett par Fisher Progressor 12 pjäxor från en rea där jag testade bl.a. Atomic Hawk Ultra 110 (lätt och bekväm men lite orolig att jag tappar prestanda?) och FIsher Ranger 11. Progressorn var lite rymlig runt foten jämfört med Atomicen men åtspänd satt den fint. Jag testade även en Langepjäxa i 130 flex men tänker att den kanske kör slut på mig snabbt under en hårdkörande heldag så backade på det köpet. Tankar/reflektioner kring vad som kan tänkas passa mig och vad tycker ni om Fisher Progressor 12? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Val av nya pjäxor till piståkning
Tillbaka
Topp