Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av nya skidor för 70% pist 30% offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stefans" data-source="post: 928765" data-attributes="member: 94366"><p>Jag sitter med ungefär samma förutsättningar som dig, dock så sitter jag redan på ett par Sidestash med dukes och hudar när det förväntas mest offpiståkning. Sidestashen är hyffsade också i pisten men med sina 25m radie så kräver dom lite fart för att det ska vara kul i pisten och blir det riktigt brant så går det lite för fort om man ska ligga och skära svängarna.</p><p>Åker man dessutom med flickvän eller kompisar som är mindre vana skidåkare så blir det då mest väntan.</p><p>Hade dessförinnan Hardside (23m radie, hårdare och 98mm under foten) som är en bättre pistskida än Sidestash, men även den har ibland lite för lång radie för mig (båda skidorna kan pressas in i kortare sväng, men kräver då lite hårdare åkning än det blir med flickvännen).</p><p>Hardsiden skulle kunna passa dig beroende på åkstil.</p><p></p><p>Jag åkte för några år sen på en kort, smal slalomracer som enda skida och tyckte det sög fullständigt offpist. I normal svensk puder (lycklig efter 3-4dm ;-) ) så skrapade man ju i varenda dj**a sten som fanns under snön och förstörde snabbt både upplevelsen och skidorna.</p><p></p><p>Jag kommer att skaffa en skida med lite snävare radie (ca 16-20m) för att kunna åka lite långsammare på skär och därmed ha lite roligare i backen i blandat sällskap. Skidorna bör ha early rise och en midja runt 90-110 för att inte göra bort sig när man trots allt hittar lite kul offpiståkning.</p><p>Alternativen just nu är dessa:</p><p></p><p>Line Influence 105</p><p>DPS wailer RP112</p><p>Hendryx Purple Haze</p><p></p><p>Förslår att du också kikar lite på dom (Line är det billiga enkla alternativet av dom).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stefans, post: 928765, member: 94366"] Jag sitter med ungefär samma förutsättningar som dig, dock så sitter jag redan på ett par Sidestash med dukes och hudar när det förväntas mest offpiståkning. Sidestashen är hyffsade också i pisten men med sina 25m radie så kräver dom lite fart för att det ska vara kul i pisten och blir det riktigt brant så går det lite för fort om man ska ligga och skära svängarna. Åker man dessutom med flickvän eller kompisar som är mindre vana skidåkare så blir det då mest väntan. Hade dessförinnan Hardside (23m radie, hårdare och 98mm under foten) som är en bättre pistskida än Sidestash, men även den har ibland lite för lång radie för mig (båda skidorna kan pressas in i kortare sväng, men kräver då lite hårdare åkning än det blir med flickvännen). Hardsiden skulle kunna passa dig beroende på åkstil. Jag åkte för några år sen på en kort, smal slalomracer som enda skida och tyckte det sög fullständigt offpist. I normal svensk puder (lycklig efter 3-4dm ;-) ) så skrapade man ju i varenda dj**a sten som fanns under snön och förstörde snabbt både upplevelsen och skidorna. Jag kommer att skaffa en skida med lite snävare radie (ca 16-20m) för att kunna åka lite långsammare på skär och därmed ha lite roligare i backen i blandat sällskap. Skidorna bör ha early rise och en midja runt 90-110 för att inte göra bort sig när man trots allt hittar lite kul offpiståkning. Alternativen just nu är dessa: Line Influence 105 DPS wailer RP112 Hendryx Purple Haze Förslår att du också kikar lite på dom (Line är det billiga enkla alternativet av dom). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av nya skidor för 70% pist 30% offpist
Tillbaka
Topp