Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av offpistskidor med bredd runt 115mm som klarar lite fart
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 982991" data-attributes="member: 46762"><p>SideSeth är ett bra och roligt val, men jag tror att R2 115 slår högre utan att ha åkt mina än.</p><p>Två frågor bara så att det inte är några feltolkningar:</p><p>- Du tyckte att R2 115 längder passade dig dåligt, vill du ha längre än 188 eller? Isf. bör längsta SideSeth vara passande. De 188 cm som står på 115 är faktiskt ärliga 186 vilket jag tycker är lite väl kort (och jag är kortare än dig).</p><p>- Tailrockern på R2 115 skall definitivt inte vara någon dealbreaker! Det är ingen twintip eller "vanlig" rocker som på 122'an utan snarare en svag förhöjning för att skidan skall vara lite lättare att sladda upp och få ner farten med när det går fort. Tailen är utformad för fart och hårda landningar och nästa steg i en traditionell riktning blir spann ända bak i tailen (likt SideSeth). Vill du att skidan skall funka bra i skogen också är tailen på 115 att föredra!</p><p></p><p>Annars är ju lösningen överlag att gå upp en längd om man vill ha mer fart och stabilitet men gillar skidan i övrigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 982991, member: 46762"] SideSeth är ett bra och roligt val, men jag tror att R2 115 slår högre utan att ha åkt mina än. Två frågor bara så att det inte är några feltolkningar: - Du tyckte att R2 115 längder passade dig dåligt, vill du ha längre än 188 eller? Isf. bör längsta SideSeth vara passande. De 188 cm som står på 115 är faktiskt ärliga 186 vilket jag tycker är lite väl kort (och jag är kortare än dig). - Tailrockern på R2 115 skall definitivt inte vara någon dealbreaker! Det är ingen twintip eller "vanlig" rocker som på 122'an utan snarare en svag förhöjning för att skidan skall vara lite lättare att sladda upp och få ner farten med när det går fort. Tailen är utformad för fart och hårda landningar och nästa steg i en traditionell riktning blir spann ända bak i tailen (likt SideSeth). Vill du att skidan skall funka bra i skogen också är tailen på 115 att föredra! Annars är ju lösningen överlag att gå upp en längd om man vill ha mer fart och stabilitet men gillar skidan i övrigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av offpistskidor med bredd runt 115mm som klarar lite fart
Tillbaka
Topp