Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val av ort, Zermatt, Val d'Isere eller St. Anton. Tacksam för tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Netapper" data-source="post: 967938" data-attributes="member: 87394"><p>Spenderade förra säsongen i <strong>st.anton</strong> och kan säga att åkningen är bra, vet inte vad ni kommer åka för typ av skidåkning, pist eller off pist men området erbjuder båda delar. Pisterna är bra preparerade men som på alla orter blir det väldigt uppkört på eftermiddagen.. Prickar ni in en bra vecka kan ni få sjukt bra åkning, tar er till stuben och åk där! Inte mycket folk alls och väligt bra terräng för off-pist-åkning, orkar ni traska lite kan ni riiiiktigt bra åkning. Därifrån kan ni ta er till langenskogen också som rankas väldigt högt bland världens skogsåk, haft mina bästa åk där.</p><p></p><p>Var i <strong>Zermatt</strong> för 4 år sen och det systemet är grymt, riktigt grymt. Köper ni liftkort så ni kan åka till cervinia också så får ni både glassig åkning i solen men ni kan också välja att åka lössnö på zermattsidan.. Försök ta er upp till gornergrat, inte lika mycket folk som i övriga systemet och där får ni säkert fina orörda svängar också. Hög höjd = snösäkert. Grymt fin by också!</p><p></p><p>Båda orterna ovanför går före<strong> ischgl </strong>om jag får säga mitt.. </p><p></p><p>Jag skulle rekommendera Zermatt, lite dyrare men fan så bättre</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Netapper, post: 967938, member: 87394"] Spenderade förra säsongen i [b]st.anton[/b] och kan säga att åkningen är bra, vet inte vad ni kommer åka för typ av skidåkning, pist eller off pist men området erbjuder båda delar. Pisterna är bra preparerade men som på alla orter blir det väldigt uppkört på eftermiddagen.. Prickar ni in en bra vecka kan ni få sjukt bra åkning, tar er till stuben och åk där! Inte mycket folk alls och väligt bra terräng för off-pist-åkning, orkar ni traska lite kan ni riiiiktigt bra åkning. Därifrån kan ni ta er till langenskogen också som rankas väldigt högt bland världens skogsåk, haft mina bästa åk där. Var i [b]Zermatt[/b] för 4 år sen och det systemet är grymt, riktigt grymt. Köper ni liftkort så ni kan åka till cervinia också så får ni både glassig åkning i solen men ni kan också välja att åka lössnö på zermattsidan.. Försök ta er upp till gornergrat, inte lika mycket folk som i övriga systemet och där får ni säkert fina orörda svängar också. Hög höjd = snösäkert. Grymt fin by också! Båda orterna ovanför går före[b] ischgl [/b]om jag får säga mitt.. Jag skulle rekommendera Zermatt, lite dyrare men fan så bättre [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val av ort, Zermatt, Val d'Isere eller St. Anton. Tacksam för tips!
Tillbaka
Topp