Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pistgubbe" data-source="post: 1017277" data-attributes="member: 75055"><p>Yes, skrev fel. Fantastisk skida. </p><p></p><p></p><p>Håller med PhatFred och lägger till lite. När det blir mycket vallar tar pjäxan snabbt i snön. I extremfallet släpper ytterskidan helt, man får en "boot-out". För min del blir det en psykologisk katastrof. Jag slutar lita på skidorna när det blir uppkört och då rasar hela åkningen ihop.</p><p></p><p>Kollade lite på Blizzard Magnum och detta är ju lite mer av nya tidens front-side, med något större bredd och lite tip- och tail-rocker. Fischer RC4 är en traditionell tävlingsskida. Jag är inte säker på att du kommer att gilla den. </p><p></p><p>På site:n du hänvisade till finns ju t.ex. </p><p><a href="http://buy-ski.glisshop.co.uk/pack_ski/volkl/rtm_7_4_gold_flat_griffon_13_90mm_black_white_teal-49802-49798-47764.html" target="_blank">http://buy-ski.glisshop.co.uk/pack_ski/volkl/rtm_7_4_gold_flat_griffon_13_90mm_black_white_teal-49802-49798-47764.html</a></p><p></p><p>Den är mycket närmare dina Blizzard. Nu har jag inte testat just RTM 74, och det är tydligen påtagliga skillnader mellan 74 & 84. Förmodligen blir du mycket nöjd, inte minst till det extremt bra priset. Köp inte enklare bindning än Griffon.</p><p></p><p>Om du vill söka vidare i tester etc efter något som påminner om dina Blizzard så sök på fronside / all mountain med midjebredd på 72-78, med åtminstone tip-rocker och kanske lite tail-rocker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pistgubbe, post: 1017277, member: 75055"] Yes, skrev fel. Fantastisk skida. Håller med PhatFred och lägger till lite. När det blir mycket vallar tar pjäxan snabbt i snön. I extremfallet släpper ytterskidan helt, man får en "boot-out". För min del blir det en psykologisk katastrof. Jag slutar lita på skidorna när det blir uppkört och då rasar hela åkningen ihop. Kollade lite på Blizzard Magnum och detta är ju lite mer av nya tidens front-side, med något större bredd och lite tip- och tail-rocker. Fischer RC4 är en traditionell tävlingsskida. Jag är inte säker på att du kommer att gilla den. På site:n du hänvisade till finns ju t.ex. [URL]http://buy-ski.glisshop.co.uk/pack_ski/volkl/rtm_7_4_gold_flat_griffon_13_90mm_black_white_teal-49802-49798-47764.html[/URL] Den är mycket närmare dina Blizzard. Nu har jag inte testat just RTM 74, och det är tydligen påtagliga skillnader mellan 74 & 84. Förmodligen blir du mycket nöjd, inte minst till det extremt bra priset. Köp inte enklare bindning än Griffon. Om du vill söka vidare i tester etc efter något som påminner om dina Blizzard så sök på fronside / all mountain med midjebredd på 72-78, med åtminstone tip-rocker och kanske lite tail-rocker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av pistskidor
Tillbaka
Topp