Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Val av ryggsäck motor eller ampull
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dagispigge" data-source="post: 1142242" data-attributes="member: 164005"><p>Anledningen till att pannlampor går ifrån AA eller AAA är väl för att man får in en himla massa mer amperetimmar till lägre vikt om man använder ett litiumjonbatteri.</p><p></p><p>Det finns så klart mer saker som kan gå sönder på ett elektriskt pack jämfört med ett med gasflaska. Med ett elektriskt så kan man dock provdra innan och se så att det fungerar. </p><p></p><p>När det gäller hållbarheten på supercapen (eller om man väljer en med batteri) så kommer de minska i kapacitet över tid. Även om supercapen kommer minska längre. Hållar man det laddat enligt specifikation så kommer det mest troligt gå från att man kan dra i snöret 2-3 gånger per laddning till 1-2 gånger på 5 år.</p><p></p><p>Jag vill också erkänna att jag har inte läst på så mycket utan mest killgissar lite efter ett par glas vin. Jag råkar dock vara kraftelektroniksingenjör och även om jag inte jag jobbar med supercapar så har jag stött på specifikationer. Jag minns inte dem just nu dock eftersom, ja glas och vin....</p><p></p><p>Har varit sugen på Scotts väska men såg någon återförsäljare som svarade nej på frågan om den var förberedd för vattensäck. Stämmer det eller kan man använda ett vätskesystem iden?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dagispigge, post: 1142242, member: 164005"] Anledningen till att pannlampor går ifrån AA eller AAA är väl för att man får in en himla massa mer amperetimmar till lägre vikt om man använder ett litiumjonbatteri. Det finns så klart mer saker som kan gå sönder på ett elektriskt pack jämfört med ett med gasflaska. Med ett elektriskt så kan man dock provdra innan och se så att det fungerar. När det gäller hållbarheten på supercapen (eller om man väljer en med batteri) så kommer de minska i kapacitet över tid. Även om supercapen kommer minska längre. Hållar man det laddat enligt specifikation så kommer det mest troligt gå från att man kan dra i snöret 2-3 gånger per laddning till 1-2 gånger på 5 år. Jag vill också erkänna att jag har inte läst på så mycket utan mest killgissar lite efter ett par glas vin. Jag råkar dock vara kraftelektroniksingenjör och även om jag inte jag jobbar med supercapar så har jag stött på specifikationer. Jag minns inte dem just nu dock eftersom, ja glas och vin.... Har varit sugen på Scotts väska men såg någon återförsäljare som svarade nej på frågan om den var förberedd för vattensäck. Stämmer det eller kan man använda ett vätskesystem iden? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Val av ryggsäck motor eller ampull
Tillbaka
Topp