Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skida för korsbandsskadad "gubbe"...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1033352" data-attributes="member: 99032"><p>Ja du har ju som sagt en hel del att välja mellan! Men om du vill hålla nere vikten så skulle jag nog kika åt ett annat håll än Guardian som väl är det tyngsta bindningsalternativet i klassen.</p><p></p><p>Tyrolia/Head Adrenalin, Baron eller ännu hellre F12Tour borde hamna högre på din lista, särskilt som du förutspår lugnare åkning.</p><p></p><p>Bland skidorna, förutom de två du redan identifierat, så borde väl kandidaterna ha sin bas i segmentet med bl.a.: Blizzard Bonafide, Black Crows Camox, Extrem Project 100, K2 Annex 98/Hardside, DPS Wailer 99, Black Diamond Verdict och säkert oxå Sin 7 från Rossignol.</p><p></p><p>Samtliga fixar allt det du söker men Wailer 99 och Verdict tar väl täten för de bäst turanpassade alternativen medan Camox, Project 100 och Bonafiden toppar på hårdare underlag. Mitt val för dina ändamål skulle därför vara någon av de tre senare. (Åker själv Camox 186 som frontsideskida och är allmänt Crows-anhängare och är därför något partisk i frågan...)</p><p></p><p>Camox finns i den lättare Freebird-varianten som är mer turanpassad men jag skulle definitivt inte rekommendera den för 70% piståkande med din vikt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1033352, member: 99032"] Ja du har ju som sagt en hel del att välja mellan! Men om du vill hålla nere vikten så skulle jag nog kika åt ett annat håll än Guardian som väl är det tyngsta bindningsalternativet i klassen. Tyrolia/Head Adrenalin, Baron eller ännu hellre F12Tour borde hamna högre på din lista, särskilt som du förutspår lugnare åkning. Bland skidorna, förutom de två du redan identifierat, så borde väl kandidaterna ha sin bas i segmentet med bl.a.: Blizzard Bonafide, Black Crows Camox, Extrem Project 100, K2 Annex 98/Hardside, DPS Wailer 99, Black Diamond Verdict och säkert oxå Sin 7 från Rossignol. Samtliga fixar allt det du söker men Wailer 99 och Verdict tar väl täten för de bäst turanpassade alternativen medan Camox, Project 100 och Bonafiden toppar på hårdare underlag. Mitt val för dina ändamål skulle därför vara någon av de tre senare. (Åker själv Camox 186 som frontsideskida och är allmänt Crows-anhängare och är därför något partisk i frågan...) Camox finns i den lättare Freebird-varianten som är mer turanpassad men jag skulle definitivt inte rekommendera den för 70% piståkande med din vikt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skida för korsbandsskadad "gubbe"...
Tillbaka
Topp