Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Val av skida??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 114505" data-attributes="member: 13863"><p>bjorn zachrisson</p><p></p><p>De mer avancerade modellerna i K2 Omniserien (4.5,5.5) har fått bra testresultat i amerikanska tester jag läst. Den skida av årets Omni som tycks stämma överens i mått med dina skidor är den enklaste modellen med beteckningen 2.5. Det är inte ovanligt att större butikskedjor köper in en modell och ger den ett eget namn vilket kan vara fallet... </p><p></p><p>Om det nu är så att din skida motsvarar en K2 Omni 2.5 är det inte konstigt att du är besviken om du gillar Atomic SL9. SL9 är en kvick slalomcarver för den mer avancerade åkaren medan Omni 2.5 är en nybörjarskida med moderat skärning för den som inte behärskar att köra på skär ...</p><p></p><p>Detta innebär inta att Omni 2.5 är en dålig skida, men uppenbart inte ett bra val för dig! Gillar du SL9 är det uppenbart en skida av typ slalomcarver du ska kika på (vilket är skitkul att köra med i pisten om man orkar ligga på skär...). Några bra alternativ till SL9 är Atomic SL 11 (hårdare, mer tävlingsinriktad), Salomon EQ 10 SC (suveränt kvick och lekfull), Rossignol 9S (kvick men ändå stabil), m.fl. m.fl.</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 114505, member: 13863"] bjorn zachrisson De mer avancerade modellerna i K2 Omniserien (4.5,5.5) har fått bra testresultat i amerikanska tester jag läst. Den skida av årets Omni som tycks stämma överens i mått med dina skidor är den enklaste modellen med beteckningen 2.5. Det är inte ovanligt att större butikskedjor köper in en modell och ger den ett eget namn vilket kan vara fallet... Om det nu är så att din skida motsvarar en K2 Omni 2.5 är det inte konstigt att du är besviken om du gillar Atomic SL9. SL9 är en kvick slalomcarver för den mer avancerade åkaren medan Omni 2.5 är en nybörjarskida med moderat skärning för den som inte behärskar att köra på skär ... Detta innebär inta att Omni 2.5 är en dålig skida, men uppenbart inte ett bra val för dig! Gillar du SL9 är det uppenbart en skida av typ slalomcarver du ska kika på (vilket är skitkul att köra med i pisten om man orkar ligga på skär...). Några bra alternativ till SL9 är Atomic SL 11 (hårdare, mer tävlingsinriktad), Salomon EQ 10 SC (suveränt kvick och lekfull), Rossignol 9S (kvick men ändå stabil), m.fl. m.fl. MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Val av skida??
Tillbaka
Topp