Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Val av skidlängd telemark intermediär åkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MatsLund" data-source="post: 1099005" data-attributes="member: 165159"><p>[USER=55370]@mgbgt66[/USER] Noterat. Hur funkar dina Sick Day i pist? Svårt att få en idé om hur bra/dåliga skidor är när man är ganska oerfaren och bara läser på nätet...</p><p></p><p>Ang. bindningar så blir det NTN. Jag har som sagt bara läst på nätet men många verkar tycka att det nu finns nyare bindningar som tagit sig förbi Rottefella, tex. 22Designs Outlaw X, som ser fin ut för mina ändamål (mycket pist eller på sidan om backen men ändå möjlighet till topptursläge). Eftersom det ändå verkar vara så knepigt att hitta beggad utrustning så tänker jag att jag lika gärna kan köpa bindningar och pjäxor nya enligt principen buy the best and cry once - och bindningarna kan man ju alltid flytta med sig till nya skidor i framtiden. </p><p></p><p>Det finns inga monteringsplattor man kan använda för att få justeringsmån etc. oavsett vilka bindningar man väljer?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MatsLund, post: 1099005, member: 165159"] [USER=55370]@mgbgt66[/USER] Noterat. Hur funkar dina Sick Day i pist? Svårt att få en idé om hur bra/dåliga skidor är när man är ganska oerfaren och bara läser på nätet... Ang. bindningar så blir det NTN. Jag har som sagt bara läst på nätet men många verkar tycka att det nu finns nyare bindningar som tagit sig förbi Rottefella, tex. 22Designs Outlaw X, som ser fin ut för mina ändamål (mycket pist eller på sidan om backen men ändå möjlighet till topptursläge). Eftersom det ändå verkar vara så knepigt att hitta beggad utrustning så tänker jag att jag lika gärna kan köpa bindningar och pjäxor nya enligt principen buy the best and cry once - och bindningarna kan man ju alltid flytta med sig till nya skidor i framtiden. Det finns inga monteringsplattor man kan använda för att få justeringsmån etc. oavsett vilka bindningar man väljer? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Val av skidlängd telemark intermediär åkare?
Tillbaka
Topp