Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor, Hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonatandehnisch" data-source="post: 1248648" data-attributes="member: 177070"><p>Jag kör Nordica enforcer 104 free. Det är en riktigt bra skida som låter dig åka tryggt i princip överallt på berget. Det jag uppskattar mest är stabilitet och förmågan att plöja igenom hård och bumpig snö. Svårt att se en bättre skida för det.</p><p></p><p>Däremot är den mer svåråkt än exempelvis fischer ranger 102 fr och rätt tung - kräver en lagom aggressiv åkstil och att du står på dig i skog. Känner personligen att min säsongfysik inte riktigt räcker till för enforcer free 104+market duke PT.</p><p></p><p>Därför kommer jag nog byta till fischer men får kompromissa med stabiliteten som nordica enforcer 104 ger. Vi får se om det är ett klokt val när man ställs inför svåra förhållanden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonatandehnisch, post: 1248648, member: 177070"] Jag kör Nordica enforcer 104 free. Det är en riktigt bra skida som låter dig åka tryggt i princip överallt på berget. Det jag uppskattar mest är stabilitet och förmågan att plöja igenom hård och bumpig snö. Svårt att se en bättre skida för det. Däremot är den mer svåråkt än exempelvis fischer ranger 102 fr och rätt tung - kräver en lagom aggressiv åkstil och att du står på dig i skog. Känner personligen att min säsongfysik inte riktigt räcker till för enforcer free 104+market duke PT. Därför kommer jag nog byta till fischer men får kompromissa med stabiliteten som nordica enforcer 104 ger. Vi får se om det är ett klokt val när man ställs inför svåra förhållanden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor, Hjälp!
Tillbaka
Topp