Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av skidor och längd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1211379" data-attributes="member: 175247"><p>Enligt vad jag har hört finns det ingen "konstruktionsskillnad" mellan herr- och damskidor. Mittpunkten för bindningen är inte heller förskjuten framåt eller bakåt.</p><p>Damskidor är bara generellt mjukare och har annan färg/design. Tjejer kan likaväl köpa "mjukare" herrskidor och då ökar ju valmöjligheterna rätt mycket.</p><p>(om det finns någon expert här får ni gärna korrigera mig)</p><p>Min fru är 171 cm lång och kör på ett par 163 cm långa K2 Konic herrskidor och är mer nöjd med det än med de 156 cm Völkl Flair som hon har kört på tidigare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1211379, member: 175247"] Enligt vad jag har hört finns det ingen "konstruktionsskillnad" mellan herr- och damskidor. Mittpunkten för bindningen är inte heller förskjuten framåt eller bakåt. Damskidor är bara generellt mjukare och har annan färg/design. Tjejer kan likaväl köpa "mjukare" herrskidor och då ökar ju valmöjligheterna rätt mycket. (om det finns någon expert här får ni gärna korrigera mig) Min fru är 171 cm lång och kör på ett par 163 cm långa K2 Konic herrskidor och är mer nöjd med det än med de 156 cm Völkl Flair som hon har kört på tidigare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av skidor och längd
Tillbaka
Topp