Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor och längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Puderslaktarn" data-source="post: 1014480" data-attributes="member: 90304"><p>12/13 modellen har försetts med en lätt tip-rocker, dvs att skidan är lätt uppböjd, detta gör att skidan klarar ojämnheter lättare samt att det blir lättare att flytta i puder då skidan redan strävar efter att nå "ytan" av snön.</p><p>Då skidan är ljusare i färgen så syns inte repor lika mycket som på en mörkare skida. Sen får man räkna med repor på skidorna oavsett vad från liftköer, kastar in dem i takboxen, stenar, stavar osv så bry dig inte så mycket om det! 12/13 modellen tror jag kommer passa dig som handen i handsken<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Puderslaktarn, post: 1014480, member: 90304"] 12/13 modellen har försetts med en lätt tip-rocker, dvs att skidan är lätt uppböjd, detta gör att skidan klarar ojämnheter lättare samt att det blir lättare att flytta i puder då skidan redan strävar efter att nå "ytan" av snön. Då skidan är ljusare i färgen så syns inte repor lika mycket som på en mörkare skida. Sen får man räkna med repor på skidorna oavsett vad från liftköer, kastar in dem i takboxen, stenar, stavar osv så bry dig inte så mycket om det! 12/13 modellen tror jag kommer passa dig som handen i handsken:) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor och längd?
Tillbaka
Topp