Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Val av skidor + pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 136664" data-attributes="member: 49358"><p>Svar till Dm lotuz. Jag tycker inte att det finns ngn pistskida som fungerar i parken. Finns dock parkskidor som fungerar någorlunda i pisten. Det finns ingen skida för dom som åker mest i pist ibland i park och en del offpiste. Man får välja vad man gör mest. Om jag vore du skulle jag köpa en B3 om du vill ha skön OP åkning. Annars duger den nya styvare PE bra. DVS om du inte ska bränna på riktigt ordendligt. För det är ju inte som balanselius säge"den optimala allroundskidan" För den finns inte alls. Tyvärr. Själv har jag 2 par skidor. Ett par K2 PE som är center montade för att glida med polarna i pisten och att jibba med. Och ett par K2 Made´n AK för dom där perfekta dagarna i puder´(händer inte så ofta i sverige men... ja). PE är rätt kvick så den är kul i pisten. Men har en tendens att bli orolig i högre farter dock.</p><p></p><p>En sista fråga. Varför förvanldas alla trådar här på FR från en fråga till ett kunskapskrig. Jag-vet-bäst-och-dom-andra vet-ingenting- attityden känns igen i alla trådar vad det än gäller, från eltejp till vilken handskar. Va hjälpsamma istället och svara på frågorna som ställs. Annars kan ni bilda en egen tråd som heter " Jag måste fan vara världens bästa person".?!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 136664, member: 49358"] Svar till Dm lotuz. Jag tycker inte att det finns ngn pistskida som fungerar i parken. Finns dock parkskidor som fungerar någorlunda i pisten. Det finns ingen skida för dom som åker mest i pist ibland i park och en del offpiste. Man får välja vad man gör mest. Om jag vore du skulle jag köpa en B3 om du vill ha skön OP åkning. Annars duger den nya styvare PE bra. DVS om du inte ska bränna på riktigt ordendligt. För det är ju inte som balanselius säge"den optimala allroundskidan" För den finns inte alls. Tyvärr. Själv har jag 2 par skidor. Ett par K2 PE som är center montade för att glida med polarna i pisten och att jibba med. Och ett par K2 Made´n AK för dom där perfekta dagarna i puder´(händer inte så ofta i sverige men... ja). PE är rätt kvick så den är kul i pisten. Men har en tendens att bli orolig i högre farter dock. En sista fråga. Varför förvanldas alla trådar här på FR från en fråga till ett kunskapskrig. Jag-vet-bäst-och-dom-andra vet-ingenting- attityden känns igen i alla trådar vad det än gäller, från eltejp till vilken handskar. Va hjälpsamma istället och svara på frågorna som ställs. Annars kan ni bilda en egen tråd som heter " Jag måste fan vara världens bästa person".?! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Val av skidor + pjäxor
Tillbaka
Topp