Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av skidor till ungdom
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pistgubbe" data-source="post: 1069380" data-attributes="member: 75055"><p>Mina söner är nu 12 och 15. Min reflektion är att de växt ur skidor mycket fortare än jag väntat mig och haft mindre problem med längre / hårdare skidor än jag väntat mig. Nu kör vi alla på vuxenskidor och byta fritt i familjen. 12-åringens favoriter är Hendryx DeGuello, 180cm. Han är väldigt stor och stark / vältränad, 170cm och 58kg, men det var ändå inte väntat att han skulle gilla så extrema skidor. Han kör helt rena skär även i röd-svart backe. Så mitt främsta råd är nog att inte köpa för veka skidor till en atletisk, snabbt växande kille. </p><p></p><p>Det finns ju mängder av skidor som är lite mjukare. Min 15-åring växte just ur ett par Rossignol E83 174cm. De var för mjuka nu, men har varit klockrena för honom under två säsonger. Just E83 finns ju inte kvar men ersättaren E84 verkar ganska lik. Kanske ett par sådana i 162 eller 170cm?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pistgubbe, post: 1069380, member: 75055"] Mina söner är nu 12 och 15. Min reflektion är att de växt ur skidor mycket fortare än jag väntat mig och haft mindre problem med längre / hårdare skidor än jag väntat mig. Nu kör vi alla på vuxenskidor och byta fritt i familjen. 12-åringens favoriter är Hendryx DeGuello, 180cm. Han är väldigt stor och stark / vältränad, 170cm och 58kg, men det var ändå inte väntat att han skulle gilla så extrema skidor. Han kör helt rena skär även i röd-svart backe. Så mitt främsta råd är nog att inte köpa för veka skidor till en atletisk, snabbt växande kille. Det finns ju mängder av skidor som är lite mjukare. Min 15-åring växte just ur ett par Rossignol E83 174cm. De var för mjuka nu, men har varit klockrena för honom under två säsonger. Just E83 finns ju inte kvar men ersättaren E84 verkar ganska lik. Kanske ett par sådana i 162 eller 170cm? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av skidor till ungdom
Tillbaka
Topp