Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Val av skidor - trasigt korsband
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ajjo" data-source="post: 1076772" data-attributes="member: 159612"><p>Hej! </p><p></p><p>Jag drog av mitt korsband i en backe för några år sedan. Jag har valt att stå över operation och kör hårt med styrketräning samt att jag åker lugnt och med ortosen på. </p><p>Jag har ett par Cloud 9 från Atomic och jag gillar dem för att de är ganska kvicka och lättsvängda. Jag tänker att det är bra för att jag har inte riktigt samma kraft i benet nu. Det beror delvis på ortosen också, det känns som den stjäl lite kraft ur benet, ortosen ger liksom ett motstånd när jag trycker ner. </p><p>Men, framåt eftermiddagarna när det är lite uppkört och det är vallar av snö man ska köra igenom, då känns skidorna ryckiga och lite ostabila. För mitt knä är det nog det sämsta när det liksom blir hastiga ryck. </p><p>Så jag funderar på om jag ska skaffa ett par andra skidor. Längre och lite bredare för att eventuellt kunna få åkningen lite mer stabil på ojämnt underlag, men samtidigt är jag orolig för att de ska bli för tunga och svårsvängda då. </p><p>Är det någon här som har någon klok input? Hur tänker ni? Tips på skidor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ajjo, post: 1076772, member: 159612"] Hej! Jag drog av mitt korsband i en backe för några år sedan. Jag har valt att stå över operation och kör hårt med styrketräning samt att jag åker lugnt och med ortosen på. Jag har ett par Cloud 9 från Atomic och jag gillar dem för att de är ganska kvicka och lättsvängda. Jag tänker att det är bra för att jag har inte riktigt samma kraft i benet nu. Det beror delvis på ortosen också, det känns som den stjäl lite kraft ur benet, ortosen ger liksom ett motstånd när jag trycker ner. Men, framåt eftermiddagarna när det är lite uppkört och det är vallar av snö man ska köra igenom, då känns skidorna ryckiga och lite ostabila. För mitt knä är det nog det sämsta när det liksom blir hastiga ryck. Så jag funderar på om jag ska skaffa ett par andra skidor. Längre och lite bredare för att eventuellt kunna få åkningen lite mer stabil på ojämnt underlag, men samtidigt är jag orolig för att de ska bli för tunga och svårsvängda då. Är det någon här som har någon klok input? Hur tänker ni? Tips på skidor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Val av skidor - trasigt korsband
Tillbaka
Topp