Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Puder" data-source="post: 1075236" data-attributes="member: 158767"><p>Har provat lite olika, och om du ska ha en daily driver kommer du att vila ha ett spann under foten, alltså en rocker-camber-rocker profil. Skulle försöka att hålla mig till en radie som ligger kring 22ish för att kunna ha den i pisten också. Skulle även inte vara blyg för att prova något bredare, typ 120midja.</p><p>Några tips på bra skidor som är i krokarna: </p><p>Armada JJ, kanonskida som är lekfull och rätt så kort i radien.</p><p>Black Crows Nocta, lite bredare men samtidigt en stabil skida som ger ett magiskt flyt.</p><p>Line Opus, en skida med tanken att fungera överallt, hela tiden. Jag kör den själv, svinbra skida.</p><p>Atomic Automatic, en riktig allmountainskida som blivit hyllad av många.</p><p>Salomon rocker 2, bara provat den i nysnö och jag har nog aldrig haft så roligt på ett par skidor. Grymt flyt, lätt att svänga.</p><p></p><p>Som sagt, våga gå upp lite i midjan på skidan och lär dig åka på den istället för att gå på en 100mm midja och vara ledsen när det dumpar, det är värt det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Puder, post: 1075236, member: 158767"] Har provat lite olika, och om du ska ha en daily driver kommer du att vila ha ett spann under foten, alltså en rocker-camber-rocker profil. Skulle försöka att hålla mig till en radie som ligger kring 22ish för att kunna ha den i pisten också. Skulle även inte vara blyg för att prova något bredare, typ 120midja. Några tips på bra skidor som är i krokarna: Armada JJ, kanonskida som är lekfull och rätt så kort i radien. Black Crows Nocta, lite bredare men samtidigt en stabil skida som ger ett magiskt flyt. Line Opus, en skida med tanken att fungera överallt, hela tiden. Jag kör den själv, svinbra skida. Atomic Automatic, en riktig allmountainskida som blivit hyllad av många. Salomon rocker 2, bara provat den i nysnö och jag har nog aldrig haft så roligt på ett par skidor. Grymt flyt, lätt att svänga. Som sagt, våga gå upp lite i midjan på skidan och lär dig åka på den istället för att gå på en 100mm midja och vara ledsen när det dumpar, det är värt det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor?
Tillbaka
Topp