Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Val av skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 87349" data-attributes="member: 13863"><p>Hmmm... om jag var du skulle jag inte ha skrivit "mycket duktig och hanterar bergets alla backar", men det är klart, det beror ju på vilket berg du pratar om...</p><p></p><p>Om du gillar Salomon Crossmax 10 Pilot (som ju inte direkt är kända för att vara styva och fartstabila...) men tycker de är för dyra föreslår jag att du tittar antingen på ett par dito begagnade eller på ett par av Salomons billigare Crossmaxmodeller. </p><p></p><p>Annars är mitt stående förslag till alla som åker över hela berget att satsa på ett per breda friåkningsskidor med midja + 80 mm. Kan du lägga lite tryck på kanten har du med många av dessa skidor en vän som med fart och säkerhet lotsar dig igenom de flesta förhållanden. Jag har tyvärr dålig koll på årets modeller, men Heads Monster 75 och 85 som funnits några år gör ingen brantåkare besviken. Men det går lika bra med Völkl, Ross, Atomic, Stöckli och Fischer...</p><p></p><p>I skidtesten på Freeride hittar du ett gäng kul skidor. <a href="http://www.freeride.nu/content/474/" target="_blank">http://www.freeride.nu/content/474/</a></p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 87349, member: 13863"] Hmmm... om jag var du skulle jag inte ha skrivit "mycket duktig och hanterar bergets alla backar", men det är klart, det beror ju på vilket berg du pratar om... Om du gillar Salomon Crossmax 10 Pilot (som ju inte direkt är kända för att vara styva och fartstabila...) men tycker de är för dyra föreslår jag att du tittar antingen på ett par dito begagnade eller på ett par av Salomons billigare Crossmaxmodeller. Annars är mitt stående förslag till alla som åker över hela berget att satsa på ett per breda friåkningsskidor med midja + 80 mm. Kan du lägga lite tryck på kanten har du med många av dessa skidor en vän som med fart och säkerhet lotsar dig igenom de flesta förhållanden. Jag har tyvärr dålig koll på årets modeller, men Heads Monster 75 och 85 som funnits några år gör ingen brantåkare besviken. Men det går lika bra med Völkl, Ross, Atomic, Stöckli och Fischer... I skidtesten på Freeride hittar du ett gäng kul skidor. [URL]http://www.freeride.nu/content/474/[/URL] MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Val av skidor
Tillbaka
Topp