Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 232287" data-attributes="member: 46762"><p>har du någon erfarenhet av tävlingsåkning eller är du allmänt vältränad i benen? (kanske spelar hockey?)</p><p></p><p>Du har iaf. förstått rätt att PR är en nudel som hör hemma på hyllan. Bra! Hur menar du med att du inte trivdes med måtten? Svängde de för mycket? </p><p></p><p>Mantra och Seth är två ganska olika skidor. Mantran är ganska stabil och går i stora svängar i pisten. Mycket tysk kvalitétsskida... Seth är nästan tvärtom. Mer fluff-fluffskida som siktar på andra saker. Mer mjuksnö och rent puder än pist och hård offpist. Har inte radierna på Sethen i huvudet med Mantran ligger lite över 20 beroende på vilken du väljer. Om du verkligen vill komma bort från PR-skidåkningen tycker inte jag att du skall välja Seth, den blir för lik i sina egenskaper. Lite småmjuk och för park och puderorienterad. Det är många här på FR som lovordar Mantran och dess fina hårdsnöegenskaper... Jag hade lätt tagit Mantran. Tror det finns en i 171 och en i 177... Välj mellan de två då du är ganska lätt... Hur mycket kommer du att växa? 177 är nog bästa valet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 232287, member: 46762"] har du någon erfarenhet av tävlingsåkning eller är du allmänt vältränad i benen? (kanske spelar hockey?) Du har iaf. förstått rätt att PR är en nudel som hör hemma på hyllan. Bra! Hur menar du med att du inte trivdes med måtten? Svängde de för mycket? Mantra och Seth är två ganska olika skidor. Mantran är ganska stabil och går i stora svängar i pisten. Mycket tysk kvalitétsskida... Seth är nästan tvärtom. Mer fluff-fluffskida som siktar på andra saker. Mer mjuksnö och rent puder än pist och hård offpist. Har inte radierna på Sethen i huvudet med Mantran ligger lite över 20 beroende på vilken du väljer. Om du verkligen vill komma bort från PR-skidåkningen tycker inte jag att du skall välja Seth, den blir för lik i sina egenskaper. Lite småmjuk och för park och puderorienterad. Det är många här på FR som lovordar Mantran och dess fina hårdsnöegenskaper... Jag hade lätt tagit Mantran. Tror det finns en i 171 och en i 177... Välj mellan de två då du är ganska lätt... Hur mycket kommer du att växa? 177 är nog bästa valet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor.
Tillbaka
Topp