Val av skidor

boosten

Ny medlem
Val av skidor
Tjena, Tänkte köpa ett par nya skidor till iår.
Vill ha ett par twintip som både fungerar i park, pist och offpist.
Är en duktig skidåkare, så det är ett måste att det är bra sväng som man kan åka så bra som möjligt med i pist. men ändå vara hyfsat lätta för att kunna hoppa med dom.

Har kollat lite på K2 Silencer och Head J.O Pro.
Hur bra är dessa skidorna ? Någon som har ett annat förslag för mina behov ?

Tack.

Val av skidor
Silencer och JO är inte skidorna för dig om du vill kunna opreparerat bra. Hur ser fördelningn ut mellan pist/park/offpist? Vad vill du åka mest? Vad väger du? Hur duktig åkare är du?

Behövs lite mer info om dig innan det är någon idé att komma med förslag :)

Val av skidor
köp mina helt oanvända fortfarande inplastade salomon teneighty, 09s modell kolla mina anonser:D Jätte bra skidor kolla indom:D vet ej om ja får göra så här men h8 på bara, alltså skriva i forum;P

Senast ändrad:
Val av skidor
Tror fler kan hjälpa dig om du skriver ungefär hur mycket park/pist vs. offpist du kör som Jarle sa.
Om du åker rätt mycket offpist är nog båda paren du listat lite för smala. Kolla på
t ex K2 Kung-Fujas eller Line Prophet 100 istället i sådana fall.

Val av skidor
Väger ungerfär 70kg, och är 1.80 lång, är en relativt duktig pist / offpist åkare , och en hyfsad parkåkare.

Kör betydligt mkt mer i pist och offpist än i park, ungefär: 50% pist 35% offpist 15% Park

Val av skidor
Jag tycker du ska kika på något runt 90-100 i midjan beroende på dina prioriteringar. Styvhet efter tycke och smak... Kika runt lite i skiddatabsen..

Tillbaka
Topp