Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke-A" data-source="post: 851874" data-attributes="member: 118199"><p>Tja, lite sent kommer det lite feedback på skidköpet för er som är intresserade.</p><p></p><p>Efter ha legat sjuk och jobbat enormt mycket så var ångestnivån rätt hög när man såg skidorna varje dag med inte fick någon chans att kunna ta sig till backen, men så äntligen hände det..</p><p></p><p>Om jag ska vara helt seriös så var jag rätt skeptisk över mitt köp när jag klickade i pjäxorna och stakade mig mot liften, satan va breda dom var.. Blev ännu mer skeptisk när jag upptäckte att det var riktigt packat och vindpinat på toppen, tankar som: Hur fan ska man få fast dom här plankorna i det här föret, flög omkring i huvudet.. Men skam den som inte försöker..</p><p></p><p>Efter ett par hasande första svängar så tog jag mod till mig och släppte på, tankarna som tidigare fanns i huvudet byttes snabbt till: Undrar om jag ställde bindningarna tillräckligt högt, då jag har en tendens att kliva ur dom när man pressar lite..</p><p></p><p>Men sen blev det liksom helt andra tankar, hur fan är detta möjligt? Visst, jag har åkt bättre pistskidor och jag hade inte sett över kanterna ordentligt men det gick verkligen att få fast skidorna i backen, visst man fick positionera sig lite för att de inte skulle släppa i tailen, men alla skidor har olika karaktär, så om man är helt ärlig så måste man positionera sig rätt på alla olika skidor.</p><p></p><p>Efter ha kört dessa ett par gånger nu så stämmer mina första intryck rätt bra, dessa skidor har enligt mig riktigt bra pistegenskaper. Det går verkligen att stå på och ta stora skärande svängar med dom. Tyvärr så har jag inte haft någon chans att köra lössnö än, men det kommer en återkoppling på det senare.</p><p></p><p>Så tack för hjälpen med va av skidor PNyberg, och även ni andra som hjälpte till.</p><p></p><p>//micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke-A, post: 851874, member: 118199"] Tja, lite sent kommer det lite feedback på skidköpet för er som är intresserade. Efter ha legat sjuk och jobbat enormt mycket så var ångestnivån rätt hög när man såg skidorna varje dag med inte fick någon chans att kunna ta sig till backen, men så äntligen hände det.. Om jag ska vara helt seriös så var jag rätt skeptisk över mitt köp när jag klickade i pjäxorna och stakade mig mot liften, satan va breda dom var.. Blev ännu mer skeptisk när jag upptäckte att det var riktigt packat och vindpinat på toppen, tankar som: Hur fan ska man få fast dom här plankorna i det här föret, flög omkring i huvudet.. Men skam den som inte försöker.. Efter ett par hasande första svängar så tog jag mod till mig och släppte på, tankarna som tidigare fanns i huvudet byttes snabbt till: Undrar om jag ställde bindningarna tillräckligt högt, då jag har en tendens att kliva ur dom när man pressar lite.. Men sen blev det liksom helt andra tankar, hur fan är detta möjligt? Visst, jag har åkt bättre pistskidor och jag hade inte sett över kanterna ordentligt men det gick verkligen att få fast skidorna i backen, visst man fick positionera sig lite för att de inte skulle släppa i tailen, men alla skidor har olika karaktär, så om man är helt ärlig så måste man positionera sig rätt på alla olika skidor. Efter ha kört dessa ett par gånger nu så stämmer mina första intryck rätt bra, dessa skidor har enligt mig riktigt bra pistegenskaper. Det går verkligen att stå på och ta stora skärande svängar med dom. Tyvärr så har jag inte haft någon chans att köra lössnö än, men det kommer en återkoppling på det senare. Så tack för hjälpen med va av skidor PNyberg, och även ni andra som hjälpte till. //micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor
Tillbaka
Topp