Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TheoW" data-source="post: 941188" data-attributes="member: 132272"><p>Tjenare! Är ny på forumet och ska snart ner till alperna en vecka. Jag måste innan dess bestämma mig om jag ska köpa skidor eller hyra, och behöver hjälp med att hitta en bra skida. </p><p></p><p>Jag är 165 lång, väger mellan 45-50 kg (14 år), skulle nog säga att jag ligger en bit över genomsnittet när det gäller färdighet. Inte någon kanonåkare alltså men åker helt ok. Jag åker utan tvekan mest i pist men gillar att ta turer en bit utanför pisten. Brukar också ta några svängar i skicrossen, göra enkla hopp och åka på lite boxar eller liknande då och då. Men jag tror inte att detta behövs läggas i omtanke eftersom jag inte gör det på någonsomhelst avancerad nivå. Behöver alltså tips på längd och stil på skida som passar mig! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /> </p><p> </p><p> Jag tackar i förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TheoW, post: 941188, member: 132272"] Tjenare! Är ny på forumet och ska snart ner till alperna en vecka. Jag måste innan dess bestämma mig om jag ska köpa skidor eller hyra, och behöver hjälp med att hitta en bra skida. Jag är 165 lång, väger mellan 45-50 kg (14 år), skulle nog säga att jag ligger en bit över genomsnittet när det gäller färdighet. Inte någon kanonåkare alltså men åker helt ok. Jag åker utan tvekan mest i pist men gillar att ta turer en bit utanför pisten. Brukar också ta några svängar i skicrossen, göra enkla hopp och åka på lite boxar eller liknande då och då. Men jag tror inte att detta behövs läggas i omtanke eftersom jag inte gör det på någonsomhelst avancerad nivå. Behöver alltså tips på längd och stil på skida som passar mig! ;) Jag tackar i förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av skidor
Tillbaka
Topp