Val av snowboard

k4tch

Ny medlem
Val av snowboard
Hej

Jag har funderat på att köpa en egen bräda igen eftersom jag har börjat åka mer de senaste åren och det är inte alltid man får en bra bräda när man hyr.

Jag åker nog 80%+ pist. Jag älskar att åka puder men eftersom jag mest har varit i svenska fjällen så är det mycket sällan man får tillfälle, så det är inte värt att köpa en bräda för puderåkning.

Jag är nybörjare på att åka switch men jag lär mig hyfsat fort. Jag tycker att det är kul att hoppa, men det är framför allt kontroll och grepp i hyfsat höga farter som jag är viktigt när man åker pist som gäller.

Märke på brädan är inte det viktigaste.
vad mer...

Är 170 så jag antar att ~155 brädor är lagom långa.

Har ni några förslag.

Jag har tittat på

Burton Custsom
Burton Custom X
K2 Raygun
Head Instinct I
Head Daymaker

Har även tittat på andra märken men de skriver inte så mycket vettig information om brädorna... det är mest bullsh** om hur häftiga deras brädor är.

Är det någon som har testat K2's Clinch bindningar?

Ska bli kul att se var jag får för förslag. Tack på förhand.

Val av snowboard
Jag kör burton custom och den funkar finfint. Det tråkiga är att burton är så horiga att man i princip måste ha burtonbindningar på burtonbräda och deras grejer inte funkar hundra med andra märken. (Ja ja, går att lösa, men ändå)

Val av snowboard
Vilka märken är av värde är väl min fråga? Jag känner bara till Burton och deras historia i princip. Vet ju vilka märken som finns men inte vilka som varit med i gamet länge osv.

Med det sagt skulle jag bland burtonbrädorna rekommendera Custom Flying V. Custom X är lite mer offpist och ganska aggressiv bräda.

Val av snowboard
Kör själv Bataleon och Lib Tech, gillar även Capitas brädor.
Åt ts skulle jag helt klart rekomendera Lib med c2btx eller camber dominant profil. Magnetraction funkar kalasfint i isisga svenska pister, att dom väger lite mer gör dom mer stabil när man kör hårt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp