Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av styvare offpistlagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OHellsing" data-source="post: 1039104" data-attributes="member: 108610"><p>Tura och åka fort säger du? </p><p>Ursäkta att jag slänger in en till kandidat som dessutom är helt annorlunda än de modeller du hade tänkt på från början. </p><p>Men DPS Lotus 120 Pure3 med spoon-toppen skulle nog kunna vara optimalt då. Det den överlägset bästa skida jag har testat i orörd puder på stora ytor. Tailen är hård, platt och pallar massor med tryck, dämpningen är enl mig väl avvägd för lössnö och spoonen/rockern ger en mycket snabb och o-hookey sväng när du planar. Dessutom väger den inget. </p><p></p><p>Nackdelar :</p><p>Svår i uppkört, men ska du tura så är det ju inte för uppkörd snö du gör det... </p><p>Kass i låga farter, men du ville ju åka fort... </p><p>På grund av sin långa skärning och hårda flex så är den tråkig i pisten (vad du nu har där att göra). </p><p>Dyr!</p><p></p><p>Jag har testat 189cm längden och skulle inte gå på någon annan storlek av den. (181cm/70kg). Montera med en tech-bindning och njut. </p><p>Personligen så fastnade jag inte för den iom att mina skidor behöver hantera uppkört. Jag köpte mig ett par Katana istället och har inte klagat sen dess. </p><p></p><p>Lorne Cameron och Early Ups har skrivit den del om lotsen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OHellsing, post: 1039104, member: 108610"] Tura och åka fort säger du? Ursäkta att jag slänger in en till kandidat som dessutom är helt annorlunda än de modeller du hade tänkt på från början. Men DPS Lotus 120 Pure3 med spoon-toppen skulle nog kunna vara optimalt då. Det den överlägset bästa skida jag har testat i orörd puder på stora ytor. Tailen är hård, platt och pallar massor med tryck, dämpningen är enl mig väl avvägd för lössnö och spoonen/rockern ger en mycket snabb och o-hookey sväng när du planar. Dessutom väger den inget. Nackdelar : Svår i uppkört, men ska du tura så är det ju inte för uppkörd snö du gör det... Kass i låga farter, men du ville ju åka fort... På grund av sin långa skärning och hårda flex så är den tråkig i pisten (vad du nu har där att göra). Dyr! Jag har testat 189cm längden och skulle inte gå på någon annan storlek av den. (181cm/70kg). Montera med en tech-bindning och njut. Personligen så fastnade jag inte för den iom att mina skidor behöver hantera uppkört. Jag köpte mig ett par Katana istället och har inte klagat sen dess. Lorne Cameron och Early Ups har skrivit den del om lotsen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av styvare offpistlagg
Tillbaka
Topp