Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av styvare offpistlagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1039202" data-attributes="member: 33485"><p>För att komma med ett litet seriösare inlägg (utan den gode herr Jibberischs inblandning).</p><p></p><p>Precis som vanligt har jag och PNyberg hyggligt lika åsikter rörande skidor och blir det repetativt ber jag om ursäkt redan på förhand.</p><p></p><p>En skida som är styv och lätt är jobbig att åka på när det är slagigt och grisigt, det blir helt enkelt för stora krafter som vill få skidan åt ett annat håll än vad du vill än vad det finns kraft dit du vill. Kommer du bara åka finsnö och trivs med styva skidor är detta således inga problem.</p><p></p><p>Går du på ett par techbindningar istället för hybrid-diton vill jag gärna hävda att det gör mer för hur lättsamt du traskar än några hekton hit eller dit (där färre hekton blir mer ansträngande nerför, givet att två skidor har samma form och flex).</p><p></p><p>Ytterligare några alternativ:</p><p></p><p>Black Crows Corvus (eller sevun, som förvisso väger en hel del)</p><p></p><p>4FRNT Hoji - skulle vara en av de starkaste kandidaterna om jag var på jakt efter en liknande skida som du. </p><p></p><p>Fat-Ypus D-sender - väger förvisso inte in på fjädervikter och jag har inte testat den sedan den begåvades med rocker, men satan vilken rolig skida.</p><p></p><p></p><p>Wildcard:</p><p>Moment Exit World - inte speciellt styv men väger lite och är en oerhört trevlig bekantskap.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1039202, member: 33485"] För att komma med ett litet seriösare inlägg (utan den gode herr Jibberischs inblandning). Precis som vanligt har jag och PNyberg hyggligt lika åsikter rörande skidor och blir det repetativt ber jag om ursäkt redan på förhand. En skida som är styv och lätt är jobbig att åka på när det är slagigt och grisigt, det blir helt enkelt för stora krafter som vill få skidan åt ett annat håll än vad du vill än vad det finns kraft dit du vill. Kommer du bara åka finsnö och trivs med styva skidor är detta således inga problem. Går du på ett par techbindningar istället för hybrid-diton vill jag gärna hävda att det gör mer för hur lättsamt du traskar än några hekton hit eller dit (där färre hekton blir mer ansträngande nerför, givet att två skidor har samma form och flex). Ytterligare några alternativ: Black Crows Corvus (eller sevun, som förvisso väger en hel del) 4FRNT Hoji - skulle vara en av de starkaste kandidaterna om jag var på jakt efter en liknande skida som du. Fat-Ypus D-sender - väger förvisso inte in på fjädervikter och jag har inte testat den sedan den begåvades med rocker, men satan vilken rolig skida. Wildcard: Moment Exit World - inte speciellt styv men väger lite och är en oerhört trevlig bekantskap. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av styvare offpistlagg
Tillbaka
Topp