Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Val av telebindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skull" data-source="post: 368276" data-attributes="member: 55148"><p>Halloj</p><p></p><p>Svärfar åker till USA och ska in på REI å då tänkte jag att han skulle få köpa ett par nya telisbindningar till mej. Frågan är bara vilka han ska få köpa. Ur REIs urval av bindningar har jag valt ut följande kandidater.</p><p></p><p>G3 Targa X Mountain Telemark Bindings</p><p></p><p>G3 T/9 Targa Bindings - All Mountain</p><p></p><p>Black Diamond O2 Mid-Stiff Telemark Bindings - Standard</p><p></p><p>Black Diamond 01 Midstiff Telemark Bindings - Regular</p><p></p><p>G3 Targa Ascent X Mountain Telemark Bindings</p><p></p><p><a href="http://www.rei.com/gear/expert_advice/category/4501661?vcat=REI_EXPERT_ADVICE_SNOWSPORTS" target="_blank">http://www.rei.com/gear/expert_advice/category/4501661?vcat=REI_EXPERT_ADVICE_SNOWSPORTS</a></p><p></p><p>Jag har sökt lite och fått lite olika infallsvinklar. Jag åker relativt "lätt" men gärna oxå på skär i hög fart och vill ha en stabil, hållbar och problemfri bindning som även fungerar bra på toppturer. Jag har huvudsakligen åkt på Cobror och gillar dem men vill bredda erfarenheten. Jag lutar just nu åt Targa men har sett många med trasiga hälplattor, hur är det med det? T/9 har nämnts som för klen. Stämmer det? O2an är ju lite annorlunda, hur stabil i sidled är den? Hur är det med de pivoterande bindningarna, håller de, krånglar de...är de värda de extra pengarna (Cobrorna funkar ju ändå helt ok att gå med). Vad skulle ni välja? Alla synpunkter uppskattas. Jag tänkte få dem monterade på ett par ScottyBob med midja mellan 80-90 mm.</p><p></p><p>Så vad tror ni???</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skull, post: 368276, member: 55148"] Halloj Svärfar åker till USA och ska in på REI å då tänkte jag att han skulle få köpa ett par nya telisbindningar till mej. Frågan är bara vilka han ska få köpa. Ur REIs urval av bindningar har jag valt ut följande kandidater. G3 Targa X Mountain Telemark Bindings G3 T/9 Targa Bindings - All Mountain Black Diamond O2 Mid-Stiff Telemark Bindings - Standard Black Diamond 01 Midstiff Telemark Bindings - Regular G3 Targa Ascent X Mountain Telemark Bindings [URL]http://www.rei.com/gear/expert_advice/category/4501661?vcat=REI_EXPERT_ADVICE_SNOWSPORTS[/URL] Jag har sökt lite och fått lite olika infallsvinklar. Jag åker relativt "lätt" men gärna oxå på skär i hög fart och vill ha en stabil, hållbar och problemfri bindning som även fungerar bra på toppturer. Jag har huvudsakligen åkt på Cobror och gillar dem men vill bredda erfarenheten. Jag lutar just nu åt Targa men har sett många med trasiga hälplattor, hur är det med det? T/9 har nämnts som för klen. Stämmer det? O2an är ju lite annorlunda, hur stabil i sidled är den? Hur är det med de pivoterande bindningarna, håller de, krånglar de...är de värda de extra pengarna (Cobrorna funkar ju ändå helt ok att gå med). Vad skulle ni välja? Alla synpunkter uppskattas. Jag tänkte få dem monterade på ett par ScottyBob med midja mellan 80-90 mm. Så vad tror ni??? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Val av telebindningar
Tillbaka
Topp