Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av toppturskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ederedler" data-source="post: 1055361" data-attributes="member: 70369"><p>Kör på Dynastar cham HM 87, speed radical och TLT 6. Är supernöjd, det är en bra kompromiss mellan vikt och utförsprestanda. Har tyngre och bredare skidor men ska jag välja en setup till allt är det denna men då är jag rätt turfokuserad också... </p><p>I uppkörd pistnära offpist är de lite jobbiga men funkar, får anpassa åkningen lite. Går inte att ladda som med tyngre och bredare grejer. </p><p></p><p>Valde just Cham HM 87 för att det är en lite tyngre, styvare skida (för att va en turskida) som ger en mer dämpad känsla än de riktiga lättvikarna. Hade tidigare ett par K2 Wayback med de upplevde jag som rätt nervösa och jobbiga på hårt underlag. Bredden räcker för svenska förhållanden och lite rocker gör att de funkar i puder även om de inte flyter som en fetare skida. Lätta nog för att går +2000 hm per dag flera dagar i rad eller skejta till Sylarna på en fredaeftermiddag. Drömskidan är nog någon av Movements modeller, der verkar gryma men ligger ett par snäpp upp i pris. </p><p></p><p>Bindningarna går bra, tjyvlöst nång gång i hård pist men då är jag rätt tung (90 kg) och gillar att ladda på i pisten, med lite anpassad åkning går det bra. Aldrig några problem i den miljö de är gjorda för. </p><p></p><p>Pjäxorna turar som en dröm, upplever dom som något styvare än mina gammla, ett par Zzero 4 utan kolfiber, men är betydligt bättre att gå i. Benen får ta mycket smågupp som pjäxorna annars tagit så långa dagar med liftburen åkning i alperna sliter lite me ngår fint. Har du ett par alpinpjäxor du är nöjd med, gå ner ett snäpp från Mercury till TLT6 motsv, ska du ha en pjäxa till allt går på Mercury eller motsvarande modeller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ederedler, post: 1055361, member: 70369"] Kör på Dynastar cham HM 87, speed radical och TLT 6. Är supernöjd, det är en bra kompromiss mellan vikt och utförsprestanda. Har tyngre och bredare skidor men ska jag välja en setup till allt är det denna men då är jag rätt turfokuserad också... I uppkörd pistnära offpist är de lite jobbiga men funkar, får anpassa åkningen lite. Går inte att ladda som med tyngre och bredare grejer. Valde just Cham HM 87 för att det är en lite tyngre, styvare skida (för att va en turskida) som ger en mer dämpad känsla än de riktiga lättvikarna. Hade tidigare ett par K2 Wayback med de upplevde jag som rätt nervösa och jobbiga på hårt underlag. Bredden räcker för svenska förhållanden och lite rocker gör att de funkar i puder även om de inte flyter som en fetare skida. Lätta nog för att går +2000 hm per dag flera dagar i rad eller skejta till Sylarna på en fredaeftermiddag. Drömskidan är nog någon av Movements modeller, der verkar gryma men ligger ett par snäpp upp i pris. Bindningarna går bra, tjyvlöst nång gång i hård pist men då är jag rätt tung (90 kg) och gillar att ladda på i pisten, med lite anpassad åkning går det bra. Aldrig några problem i den miljö de är gjorda för. Pjäxorna turar som en dröm, upplever dom som något styvare än mina gammla, ett par Zzero 4 utan kolfiber, men är betydligt bättre att gå i. Benen får ta mycket smågupp som pjäxorna annars tagit så långa dagar med liftburen åkning i alperna sliter lite me ngår fint. Har du ett par alpinpjäxor du är nöjd med, gå ner ett snäpp från Mercury till TLT6 motsv, ska du ha en pjäxa till allt går på Mercury eller motsvarande modeller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av toppturskida
Tillbaka
Topp