Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av turpjäxa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 910090" data-attributes="member: 76971"><p>Definiera turpjäxa tack. Menar du riktiga turpjäxor, TLT p, scarpa F1 osv. eller hybrider? Du nämnde quadrant och zzero som ju är typiska hybridpjäxor så utgår ifrån att det är det du vill ha. </p><p></p><p>Quadrant har jag funderat på att ha som min nästa allroundpjäxa, kör Factor nu och är visserligen nöjd men gåläget i quadrant är ganska mycket bättre så ska du bara ha ett par pjäxor och tura mycket med så är de nog de bättre alternativet. </p><p></p><p>Titans är väldigt bra pjäxor, styva så in i bänken och bra turläge. Jag tyckte att de var lite väl styva för att driva såpass mjuka skidor som jag använder vid tur så därför passade factor mig bättre, börjar komma fram till att ett par pjäxor inte duger och slopar nog hela hybridgrejen framöver och kör en ren turpjäxa, TLT p, och någon alpinpjäxa i stil med Full tilt el. liknande. Den utvägen är ju som bekant inte helt gratis och man ska nog testa ett par alpinpjäxor med turfunktion innan man överger det. </p><p></p><p>Titans har ju förövrigt kommit en Ultralight version iår, vet inte vad jag tycker om dem än riktigt. De är ju ingen enorm viktminskning de har gjort på dem men har man inte redan ett par så varför inte gå på den lättare av de två.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 910090, member: 76971"] Definiera turpjäxa tack. Menar du riktiga turpjäxor, TLT p, scarpa F1 osv. eller hybrider? Du nämnde quadrant och zzero som ju är typiska hybridpjäxor så utgår ifrån att det är det du vill ha. Quadrant har jag funderat på att ha som min nästa allroundpjäxa, kör Factor nu och är visserligen nöjd men gåläget i quadrant är ganska mycket bättre så ska du bara ha ett par pjäxor och tura mycket med så är de nog de bättre alternativet. Titans är väldigt bra pjäxor, styva så in i bänken och bra turläge. Jag tyckte att de var lite väl styva för att driva såpass mjuka skidor som jag använder vid tur så därför passade factor mig bättre, börjar komma fram till att ett par pjäxor inte duger och slopar nog hela hybridgrejen framöver och kör en ren turpjäxa, TLT p, och någon alpinpjäxa i stil med Full tilt el. liknande. Den utvägen är ju som bekant inte helt gratis och man ska nog testa ett par alpinpjäxor med turfunktion innan man överger det. Titans har ju förövrigt kommit en Ultralight version iår, vet inte vad jag tycker om dem än riktigt. De är ju ingen enorm viktminskning de har gjort på dem men har man inte redan ett par så varför inte gå på den lättare av de två. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av turpjäxa
Tillbaka
Topp