Val av Twintip? Tips och hjälp ?

LayMan

Ny medlem
Hej hej!

Nu har det blivit dax att köpa nya skidor!

Har bara åkt i 2år typ 2-3 veckor om året på skidor innan har jag Åkt snowboard åkte dock en del skidor när man var yngre :-)

Så jag skall nog kalla mig en någorluna nybörjare på skidor!

Jag är 179cm lång väger ca 74kg

Gillar att åka i park och offpist men vill ha möjligheten att åka bra i pistat oxå!

Dom skidorna jag kollat på är:

Salomon Suspect 176

K2 Disorderly 179

Dynastar Trubelmaker 175

Eller har ni några andra tips i samma prisklass osm jag missat??

Vill ha en lätt åkt skida som är någorlunda stabil gärna med bra pop i,

Favorit hitils är Supecten då den är sjukt snygg oxå :-) har oxå hört att k2 skidorna är lite tunga vilket jag inte gillar men vet dock inte om det stämmer har inte hittat vikten på dom någonstan.. har testat ett par Tubelmaker i hemsedal förra veckan då jag hyrde ett par sånna men dom var aldeles för korta 160cm så dom var lite tråkiga i pisten!

Tacksam för svar då detta är mitt första inlägg här på forumet :-)

//LayMan

Senast ändrad:
Jag har själv ett par Troublemaker 175, och de är lite tyngre och ganska hårda så rekomenderar inte dem om du vill ha lättare skidor. (Säger inte att de är dålig men kanske för dig) Grymt skön att raila med dock. Något sämre att snurra med enligt mig då :)

Senast ändrad:
K2 disorderly är väldigt billiga och snygga! Salomon suspect är bra har jag hört. Men Disorderly blir perfekt med den längden!

Hej!

Var inne i en bytik idag och kollade på Disoredrly skidan med marker griffon och några jibb pjäxor kommer inte ihåg va dom hette men kostade ca 3000:- skulle få allt för 6100:- Låter det vettigt??

Han sa oxå att det typ var slut på K2 Disorderly att det inte gick att få tag i fler sånna nu, Altså att k2:s lager var slut att det inte kommer nya förän nästa säsong kan detta stämma??

Eller skall ja abra passa på och slå till direkt??

//LayMan

Mmm vet men fick 30% på pjexorna
Sedan tycker jag att bra och personlig service är värt en del oxå!
Specielt för en nybörjare som inte kan alt för mycket om grejorna :-)
Kollade där nu samma grejor går på 668e 668x11 =7348:-sek
Och i butiken här får ja det för 6100 + att man får klämma på grejorna!! klart bättre tycker jag! :-D

//LayMan

LayMan sa:
Mmm vet men fick 30% på pjexorna
Sedan tycker jag att bra och personlig service är värt en del oxå!
Specielt för en nybörjare som inte kan alt för mycket om grejorna :-)
Kollade där nu samma grejor går på 668e 668x11 =7348:-sek
Och i butiken här får ja det för 6100 + att man får klämma på grejorna!! klart bättre tycker jag! :-D

//LayMan
ja du det va ett fint pris du fick där :) haha

Mmm

har kollat på dom oxå men blir lite mer pengar än vad jag hade tänkt
hade först tänkt mig ca 5000:- komplett och me K2 Diorderly marker griffon och Nordica Supercharger FLASH e ja nu på 6100:-
var borta och la undan grejorna i morse skall hämta ut det på måndag då skulle de vara färdig monterat :-)

Tror jag blir nöjd med det! och hoppas ;-)
Som sagt är ju nybörjare dom senaste skidorna jah ägde tror ja mätte 120cm :-)

//LayMan

Salomon Suspect 176 skulle jag köpt! VÄldigt prisvärd skida. tror jag

A är sugen på dom me :-)
Men dom kostar väl lite mera än K2 skidorna va?
kostar 4000:- + bindnigar = typ 5300 då blir priset ca en 1000 lapp mer
Vilket blir lite tuft för plonboken tyvärr!!

jag köpte ett par k2 disordely 179 cm, riktigt skön pop i den, men ingen jag tycker man kan åka riktigt med i parken, för mjuk för det enligt mig, fast de är en riktigt bra parkskida :D

Nu har jag precis varit och shoppat :-)
Blev K2 Disorderly 179/Griffon + Nordica Supercharger Flash pjäxor
Så nu återstår bara att åka upp och testa grejorna.
Såg att det var rea på k2 skidorna på ett par ställen så jag fick prutat ner priset en del till :-) fick hela paketet för 5400:- hoppas att det är väl värt det :-)

Tack för all hjälp och tipps!

LayMan sa:
Nu har jag precis varit och shoppat :-)
Blev K2 Disorderly 179/Griffon + Nordica Supercharger Flash pjäxor
Så nu återstår bara att åka upp och testa grejorna.
Såg att det var rea på k2 skidorna på ett par ställen så jag fick prutat ner priset en del till :-) fick hela paketet för 5400:- hoppas att det är väl värt det :-)

Tack för all hjälp och tipps!
du kommer säkert bli hel nöjd =)

yooh jag har ett par völkl legend 09 tycker dom är jävligt sköna dom skulle jag tipsa på priset är ungefär 3000 till 5000 kr Pease Dude :)

Vill oxå ha hjälp med köp av twintips.
Vill ha ett par lätta, Då jag bara äe 152 cm lång och vill ha ett par lätta skidor kan jag väll köpa Armada coda junior 150 cm. Även fast det är junior skida.
Och om det skullekännas konstigt så har jag hört talas om att extrem villain ska vara lätt. Och då vill jag ha en upfatning av hur lätta dom är.
Så nån som har testat både extrem villain och salomon thruster? vill veta vilken av dom sm är lättast.

Tillbaka
Topp