Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Val av twintipskida, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lu-Crabber" data-source="post: 818477" data-attributes="member: 66106"><p>tvek, just den där modellen har jag ingen koll alls på men här på skidguiden på freeride klassas den som juniorskida. sen går den bara upp till 168 vilket kanske är kort för dig. kanske runt 175 vore bättre..</p><p>so vad ska du ha? kolla efter modeller som är nedsatta men man måste ändå paya lite för att inte få skit alternativt beställ utomlands.. se det som att om du lägger ut lite extra kan du få en skida som du kan ha i två år istället för ett. </p><p>förra årets modeller gör inte så mycket.</p><p>de där salomon 2012 för 363e inkl bindning är skitbra pris för vad som verkar vara en bra skida. har inte prövat men men parkskidor med rocker kan va riktigt skönt ibland. kul med butters och sånt (som man inte tar så lång tid att läåra sig heller) plus att de funkar nog riktigt bra i hela backen också så kanske du kan strunta i de gamla pistsmiskarna.</p><p>kolla om du hittar salomon suspect någonstans de verkar också schyssta, typ som 2012 fast inte lika mycket special grejjer som rocker och så.. 2010årsmodell nästan bara bättre om du hittar, de verkar inte ha ändrat så mycket på den.</p><p>om du är osäker håll dig till de större tillverkarna, säkrare om det inte är en speciell skida man är ute efter. </p><p>jag är inte så skillad på just olika modeller och så utan vet nog mer om bara vilken slags skida som är bra för olika åkare så lyssna inte alltför mycket på mig haha</p><p>använd "skiddatabasen" här på FR också om du hittar några som verkar intressanta och googla och greja.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lu-Crabber, post: 818477, member: 66106"] tvek, just den där modellen har jag ingen koll alls på men här på skidguiden på freeride klassas den som juniorskida. sen går den bara upp till 168 vilket kanske är kort för dig. kanske runt 175 vore bättre.. so vad ska du ha? kolla efter modeller som är nedsatta men man måste ändå paya lite för att inte få skit alternativt beställ utomlands.. se det som att om du lägger ut lite extra kan du få en skida som du kan ha i två år istället för ett. förra årets modeller gör inte så mycket. de där salomon 2012 för 363e inkl bindning är skitbra pris för vad som verkar vara en bra skida. har inte prövat men men parkskidor med rocker kan va riktigt skönt ibland. kul med butters och sånt (som man inte tar så lång tid att läåra sig heller) plus att de funkar nog riktigt bra i hela backen också så kanske du kan strunta i de gamla pistsmiskarna. kolla om du hittar salomon suspect någonstans de verkar också schyssta, typ som 2012 fast inte lika mycket special grejjer som rocker och så.. 2010årsmodell nästan bara bättre om du hittar, de verkar inte ha ändrat så mycket på den. om du är osäker håll dig till de större tillverkarna, säkrare om det inte är en speciell skida man är ute efter. jag är inte så skillad på just olika modeller och så utan vet nog mer om bara vilken slags skida som är bra för olika åkare så lyssna inte alltför mycket på mig haha använd "skiddatabasen" här på FR också om du hittar några som verkar intressanta och googla och greja. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Val av twintipskida, hjälp!
Tillbaka
Topp