val d isere

beckisedling

Ny medlem
val d isere
Vi är två tjejer som ska ner till val disere en månad i slutet på mars. Vi behöver boende, allt är av intresse, kan dela 80-säng om det är kris, söker oxå biltransport ned, köper dessutom gärna beg. säsongskort. sen undrar vi vart le tropic ligger, den missade vi tyvärr vid förra besöket (två veckor sedan)
vi ses!!! beckis & anna
rebecka_edling@hotmail.com
0046 703551020

val d isere
Hejsan Beckis & Anna,
Spännande att ni frågor om Tropics plats i världen i allmänhet och dess plats i den risiga Tarentaisedalens allra slitna håla; ValD. Svaren på denna fråga kommer antagligen bli lika diversiferade som många. Orsaken till detta är ju att inget är mer beständigt än att betraktarens öga kan få det att bli väldigt annorlunda; detta gäller i högsta grad Troppan. Personligen vill jag bestämt hävda att Troppan ligger mitt emellan dröm och verklighet, genialitet och galenskap samt Sodom & Gomorra. Troppan ligger på den plats där morske män är morske män, polska lastbilschaffisar är polska lastbilschaffisar samt där föreståndarinnan med döttrar är de obestridda mästarna i ass shaking dance. Troppan är synonymt med hattens hemmabana, Troppan är också platsen för en av de trevligare bongotrumsutställningarna (av vilken det bara finns rester av nu) samt allehanda bordsdanser till gummibootslåten. Troppan är stället där en Tequila bang bang non charge inte nödvändigtvis behöver innehålla Tequila, där gästerna kan få rycka in i baren för att bartendern blivit opasslig samt doktorer i molekylärbiologi får dansa barunderkroppslambada med uniformerad och beväpnad gendarm (när ni ser detta vet ni att ni är rätt).

Man kan också säga som så att Troppan ligger snusers left vid insteget till det monstruösa lägenhetskomplexet Portillo, men det är ju liksom för enkelt!

Så syns vi antagligen på Troppan vid tiden för den kristna högtiden påsk. Jag har en röd nejlika i knapphålet så ni känner igen mig.
/JCM

Tillbaka
Topp