Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val.d priser?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 10622" data-attributes="member: 14197"><p>Jag antar att det inte är Guide Rouge-krogar (fd Guide Michelin) som Grand Ourse som gäller utan klassiska prisvärda ställen.</p><p></p><p>b_man har full koll. För att förtydliga det hele gäller en packe bärs är alltså ett 24-pack med handgranater. Deras namn varierar, smaken är typ samma.</p><p></p><p>Old Nic"s Rom i Bourg brukar hålla sig kring 27 Frassar för en sjuttis. Eristoff Vodka, Poliakov Vodka, Old Lady"s Gin och andra goda klassiker för mellan 40 å 50 FrF. </p><p></p><p>Chaneuil (Vin Noble & allt det heter) vin de table kostar ung 7 FrF/liter. Hemska plastdunkar med 5-litervarianter finns att upphandla i Bourg, men jag avråder från detta knep om ni inte är sugna på vinäger. Chaneuilen har alltid funkat och kommer förmodligen också göra så i år också.</p><p></p><p>Pizzaslice 20 FrF, nattfyllekebab tror jag kostar 30 FrF (har lite luddigt minne från Tocade) - den mesta snabbmaten ligger på 20.</p><p></p><p>Skall man ut å äta på kvällen går det att komma under 100 FrF per skaft, t ex pizza å bira (alt husets rödtjut) på stället mittemot Victor"s (ovanpå Couloir Café) eller varför inte en trerätters på Canyon för 99 FrF? Eller varför inte dra en burgarmeny på Billabong för 40?</p><p></p><p>After-ski köster allt från inget till skjortan; Bira går nog att få från 10-12 FrF, en bricka Fernet börjar på 150 FrF och till kvällen rekommenderas drinkdrickning på Victor"s den timmen (eller vad det är) när det är tvåfören. Tequila-knack dricks mednjutning på Tropique och White Russian överallt.</p><p></p><p>Ska du käka på berget - om man nu skall det - ryker lätt en hundring för matådryck och det smakar inte så det är värt det. Ta med eget, framförallt dricka.</p><p></p><p>Kul att det bara är Euro som gäller snart.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 10622, member: 14197"] Jag antar att det inte är Guide Rouge-krogar (fd Guide Michelin) som Grand Ourse som gäller utan klassiska prisvärda ställen. b_man har full koll. För att förtydliga det hele gäller en packe bärs är alltså ett 24-pack med handgranater. Deras namn varierar, smaken är typ samma. Old Nic"s Rom i Bourg brukar hålla sig kring 27 Frassar för en sjuttis. Eristoff Vodka, Poliakov Vodka, Old Lady"s Gin och andra goda klassiker för mellan 40 å 50 FrF. Chaneuil (Vin Noble & allt det heter) vin de table kostar ung 7 FrF/liter. Hemska plastdunkar med 5-litervarianter finns att upphandla i Bourg, men jag avråder från detta knep om ni inte är sugna på vinäger. Chaneuilen har alltid funkat och kommer förmodligen också göra så i år också. Pizzaslice 20 FrF, nattfyllekebab tror jag kostar 30 FrF (har lite luddigt minne från Tocade) - den mesta snabbmaten ligger på 20. Skall man ut å äta på kvällen går det att komma under 100 FrF per skaft, t ex pizza å bira (alt husets rödtjut) på stället mittemot Victor"s (ovanpå Couloir Café) eller varför inte en trerätters på Canyon för 99 FrF? Eller varför inte dra en burgarmeny på Billabong för 40? After-ski köster allt från inget till skjortan; Bira går nog att få från 10-12 FrF, en bricka Fernet börjar på 150 FrF och till kvällen rekommenderas drinkdrickning på Victor"s den timmen (eller vad det är) när det är tvåfören. Tequila-knack dricks mednjutning på Tropique och White Russian överallt. Ska du käka på berget - om man nu skall det - ryker lätt en hundring för matådryck och det smakar inte så det är värt det. Ta med eget, framförallt dricka. Kul att det bara är Euro som gäller snart. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val.d priser?
Tillbaka
Topp