Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val.d priser?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 10628" data-attributes="member: 14197"><p>Åh faen, strandsatta i Bourg är ju ett dilemma som inträffat förr. Har faktiskt aldrig åkt taxi i trakterna så jag har inte en susning vad det kan gå på - har liftat upp de gånger de krisats sig, men det funkar ju inte med mega-packning. Vad taxi kostar har jag alltså inte en susning om. </p><p></p><p>Bourg till ValD skulle jag gissa är 2-3 mil, men tar ett j-vla tag eftersom det är en rejäl backe. Är lite osäker på avstånden faktiskt, ingen idé att memorera km-avstånden på skyltarna eftersom de bara är uppsatta på måfå utan någon som helst anknytning till verkligheten.</p><p></p><p>Jag tycker det verkar vettigaste att ta en Taxi till fast pris (om sånt finns i Frankrike), hotellrum kostar antagligen mer än taxiresan. Kolla så ni fortfarande kan hämta ut lägenhetsnyckeln när/om ni kommer fram sent.</p><p></p><p>I La Daille har man inget att hämta så avståndet dit är irrelevant efter det att skidbussarna slutat gå. Utgå från att alla resekataloger ljuger kraftigt, det tar nog en kvart-tjugo minuter att knata i gott väder, lite promille i blodet och ingen motvind. Är det snöstorm finns risken att man får bivackera längs routen.</p><p></p><p>Inget krypavstånd till McD inte, men ändock ett lyft jmf m Annecy dit det är 12-14 mil enkel väg. Och McD-Albertville rekommenderar kevlarväst vid besök.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 10628, member: 14197"] Åh faen, strandsatta i Bourg är ju ett dilemma som inträffat förr. Har faktiskt aldrig åkt taxi i trakterna så jag har inte en susning vad det kan gå på - har liftat upp de gånger de krisats sig, men det funkar ju inte med mega-packning. Vad taxi kostar har jag alltså inte en susning om. Bourg till ValD skulle jag gissa är 2-3 mil, men tar ett j-vla tag eftersom det är en rejäl backe. Är lite osäker på avstånden faktiskt, ingen idé att memorera km-avstånden på skyltarna eftersom de bara är uppsatta på måfå utan någon som helst anknytning till verkligheten. Jag tycker det verkar vettigaste att ta en Taxi till fast pris (om sånt finns i Frankrike), hotellrum kostar antagligen mer än taxiresan. Kolla så ni fortfarande kan hämta ut lägenhetsnyckeln när/om ni kommer fram sent. I La Daille har man inget att hämta så avståndet dit är irrelevant efter det att skidbussarna slutat gå. Utgå från att alla resekataloger ljuger kraftigt, det tar nog en kvart-tjugo minuter att knata i gott väder, lite promille i blodet och ingen motvind. Är det snöstorm finns risken att man får bivackera längs routen. Inget krypavstånd till McD inte, men ändock ett lyft jmf m Annecy dit det är 12-14 mil enkel väg. Och McD-Albertville rekommenderar kevlarväst vid besök. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val.d priser?
Tillbaka
Topp