Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val D'isère 2015/16 Säsonga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1059689" data-attributes="member: 132445"><p>Gjorde säsong där för 2 vintrar sedan, nov - maj! Sinnessjukt bra snöår (följt av två nu mindre bra), helt otrolig snö och snöfall från dec. till mars (4,5m vid nyår).</p><p></p><p>Överlag är Valdi rent skidåkningsmässigt asbra, med massor av lättillgänglig offpist, helt okej park och bra pistsystem. Ihop med Tignes så är det jäkligt stora ytor att röra sig på, även om jag och de jag åkte med spenderade nästan hela säsongen i Fornet. </p><p></p><p>Jag var skitnöjd med min säsong, hade otroligt kul! Bra blandning av folk, mycket britter som dominerar utelivet men även en hel del svenskar/danskar(om man jobbade för Langley, vilket jag gjorde). Ska tydligen ha blivit mer svenskar de senaste säsongerna med. </p><p></p><p>På jobbfronten är det rätt så trixigt, då den största delen av barjobben(Dansken, Dicks/Morris samt Doudounne(eller hur fan det stavas) och Langley till stor del rekryterar innan säsongen. Att åka ner i januari(utan att prata franska) för att få jobb under någon månad känner jag kan vara i stort sätt omöjligt, men chansen finns väl. Ska det ner och "säsongas" så ska det ju göras en hel säsong liksom. </p><p></p><p>Finns på PM för fler frågor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1059689, member: 132445"] Gjorde säsong där för 2 vintrar sedan, nov - maj! Sinnessjukt bra snöår (följt av två nu mindre bra), helt otrolig snö och snöfall från dec. till mars (4,5m vid nyår). Överlag är Valdi rent skidåkningsmässigt asbra, med massor av lättillgänglig offpist, helt okej park och bra pistsystem. Ihop med Tignes så är det jäkligt stora ytor att röra sig på, även om jag och de jag åkte med spenderade nästan hela säsongen i Fornet. Jag var skitnöjd med min säsong, hade otroligt kul! Bra blandning av folk, mycket britter som dominerar utelivet men även en hel del svenskar/danskar(om man jobbade för Langley, vilket jag gjorde). Ska tydligen ha blivit mer svenskar de senaste säsongerna med. På jobbfronten är det rätt så trixigt, då den största delen av barjobben(Dansken, Dicks/Morris samt Doudounne(eller hur fan det stavas) och Langley till stor del rekryterar innan säsongen. Att åka ner i januari(utan att prata franska) för att få jobb under någon månad känner jag kan vara i stort sätt omöjligt, men chansen finns väl. Ska det ner och "säsongas" så ska det ju göras en hel säsong liksom. Finns på PM för fler frågor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val D'isère 2015/16 Säsonga
Tillbaka
Topp