Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Val d'Isere & La Daille
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Michaela86" data-source="post: 460302" data-attributes="member: 68024"><p>ja gjorde säsong i val d´isere säsongen 06/07 och spenderade 4månader i en lya med 6andra i La Daille - helt klart värt det!!!!! Billigare och då gratisbussarna mellan la daille och val dis går typ var 10min dagtid och 2-3gånger fram t midnatt och sen 1-2ggr per timme fram t 2på natten så ere värt, annars är som sagt gångavståndet bara positivt om man vill raggla hem efter2, hinner man få frisk luft, en walk ja gjorde var och varannan dag och som i onyktert tillstånd tog sisådär 20-25min, alltså inte alls farligt!!</p><p></p><p> va de gäller jobb o rabatt på liftkort så måste du jobba minst 20timmar per vecka på FRANSKT kontrakt om man ska få köpa liftkortet, men då får du det för halva priset!!!::D</p><p></p><p>själv jobba ja på columbia sportswear, visserligen fulltid,42h/vecka men då va ja ledig mellan 12-15på dagarna och även hela torsdagar så va ju ba o ta me sig brädan t jobet o sticka ut!!! </p><p></p><p>Annars kan man som många av mina sambos gjorde diska ett par timmar i veckan på ett langley hotell, de du får då e sträck i baren vilket innebär gratis sprit och sen käk hela veckan, vilket kan va rätt skönt att få både frukost o middag lagad åt sig varje dag!!<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>men som sagt, la daille e värt, man sparar på det!!!</p><p></p><p>Hör gärna av er när ni ordnat me allt så kanske vi kan ses där nere, ska ner med ca150pers på lunds tekniska högskola den 16-25januari för åkning o fest!!!:p</p><p></p><p>ha de gott so long!!!</p><p></p><p>//Michaela</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Michaela86, post: 460302, member: 68024"] ja gjorde säsong i val d´isere säsongen 06/07 och spenderade 4månader i en lya med 6andra i La Daille - helt klart värt det!!!!! Billigare och då gratisbussarna mellan la daille och val dis går typ var 10min dagtid och 2-3gånger fram t midnatt och sen 1-2ggr per timme fram t 2på natten så ere värt, annars är som sagt gångavståndet bara positivt om man vill raggla hem efter2, hinner man få frisk luft, en walk ja gjorde var och varannan dag och som i onyktert tillstånd tog sisådär 20-25min, alltså inte alls farligt!! va de gäller jobb o rabatt på liftkort så måste du jobba minst 20timmar per vecka på FRANSKT kontrakt om man ska få köpa liftkortet, men då får du det för halva priset!!!::D själv jobba ja på columbia sportswear, visserligen fulltid,42h/vecka men då va ja ledig mellan 12-15på dagarna och även hela torsdagar så va ju ba o ta me sig brädan t jobet o sticka ut!!! Annars kan man som många av mina sambos gjorde diska ett par timmar i veckan på ett langley hotell, de du får då e sträck i baren vilket innebär gratis sprit och sen käk hela veckan, vilket kan va rätt skönt att få både frukost o middag lagad åt sig varje dag!!:) men som sagt, la daille e värt, man sparar på det!!! Hör gärna av er när ni ordnat me allt så kanske vi kan ses där nere, ska ner med ca150pers på lunds tekniska högskola den 16-25januari för åkning o fest!!!:p ha de gott so long!!! //Michaela [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Val d'Isere & La Daille
Tillbaka
Topp