Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Val d'isere, Meribel eller Courchevel!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 984154" data-attributes="member: 77701"><p>Boende i Val d'Isere kan man hitta genom Val d'Isere Agence, seasonalaccommodation och alpservice. Googla, eller snoka i trådarna här på FR. För några år sedan var det en dansk snubbe med FR-nick "richh" som hade boendekotakter nere i Valdi. Vet dock inte om han fortfarande är igång.</p><p></p><p>Vad gäller Meribel och Courchevel har jag fått intrycket av att de flesta som säsongar där</p><p>1. är britter</p><p>2. jobbar på chaleter/hotell/barer/restauranger</p><p>3. fixar boende + jobb hemifrån</p><p></p><p>Jag har dock inga hundraprocentiga belägg för det uttalandet, men att döma av hur byarna ser ut och de säsongarna jag träffat därifrån så är det iallafall hyfsat troligt.</p><p>Men jag har även för mig att seasonalaccommodation har/har haft boenden i iallafall Meribel.</p><p>Och även om säsongen är 2-4 veckor längre i Val Thorens så har man ju ett sjukt bra utgångsläge om man bor i Meribel. Mitt i smeten, Mot Vallon here I come. Typ så :D</p><p></p><p>Vad gäller jobb & nerresa instämmer jag med ovanstående.</p><p>På gva.ch finns länk till bussbolaget som kör transfer upp till skidorterna. Och tidtabeller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 984154, member: 77701"] Boende i Val d'Isere kan man hitta genom Val d'Isere Agence, seasonalaccommodation och alpservice. Googla, eller snoka i trådarna här på FR. För några år sedan var det en dansk snubbe med FR-nick "richh" som hade boendekotakter nere i Valdi. Vet dock inte om han fortfarande är igång. Vad gäller Meribel och Courchevel har jag fått intrycket av att de flesta som säsongar där 1. är britter 2. jobbar på chaleter/hotell/barer/restauranger 3. fixar boende + jobb hemifrån Jag har dock inga hundraprocentiga belägg för det uttalandet, men att döma av hur byarna ser ut och de säsongarna jag träffat därifrån så är det iallafall hyfsat troligt. Men jag har även för mig att seasonalaccommodation har/har haft boenden i iallafall Meribel. Och även om säsongen är 2-4 veckor längre i Val Thorens så har man ju ett sjukt bra utgångsläge om man bor i Meribel. Mitt i smeten, Mot Vallon here I come. Typ så :D Vad gäller jobb & nerresa instämmer jag med ovanstående. På gva.ch finns länk till bussbolaget som kör transfer upp till skidorterna. Och tidtabeller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Val d'isere, Meribel eller Courchevel!
Tillbaka
Topp