Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val d'Isere v.2 med UCPA?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 446937" data-attributes="member: 73781"><p>Ta med dig skidor är deras bättre så åk på dom annars åk på eget.</p><p></p><p>Förr har dom kört på B2 och B3. Oavsett så är det franska skidor och inte absolut high end.</p><p></p><p>UCPA är skit bra om man åker själv eller med kompisar som åker olika nivå. Då har man alltid någon att åka med som är jämnbra.</p><p></p><p>UCPA är deffinitivt mest skidresa för pengarna.</p><p></p><p>Åka med Guide/Instruktör är guld värt. Finns dom som har svårt att smälta att dom "behöver åka med guide" men är man så töntig så får man väl åka snowroller och supa istället. Även att åka med en guide/instruktör som inte är jätte bra är bättre och mer utvecklande än att åka utan.</p><p></p><p>Finns en grej som jag personligen har svårt för med UCPA resor och det har ignetligen inte med UCPA att göra utan med gruppresor överhuvudtaget och det är att jag fixar inte att leva efter schema på semester. </p><p></p><p>Ca 46 veckor om året styr andra över min tid. Andra planerar den och bestämmer vad jag skall vara var och när. Så när jag har semester så vill jag styra över min egen tid. Jag vill vara 8.55 vid backen och inte behöva vänta 5min eller vara där 9.05 och inte behöva stressa. Jag vill själv bestämma när jag äter lunch och middag. MIN TID!!!</p><p></p><p>Det är enda orsaken till att jag INTE åker på UCPA resor. Allt annat tycker jag är toppen och vore det inte för den detaljen så skulle jag åka på flera om året.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 446937, member: 73781"] Ta med dig skidor är deras bättre så åk på dom annars åk på eget. Förr har dom kört på B2 och B3. Oavsett så är det franska skidor och inte absolut high end. UCPA är skit bra om man åker själv eller med kompisar som åker olika nivå. Då har man alltid någon att åka med som är jämnbra. UCPA är deffinitivt mest skidresa för pengarna. Åka med Guide/Instruktör är guld värt. Finns dom som har svårt att smälta att dom "behöver åka med guide" men är man så töntig så får man väl åka snowroller och supa istället. Även att åka med en guide/instruktör som inte är jätte bra är bättre och mer utvecklande än att åka utan. Finns en grej som jag personligen har svårt för med UCPA resor och det har ignetligen inte med UCPA att göra utan med gruppresor överhuvudtaget och det är att jag fixar inte att leva efter schema på semester. Ca 46 veckor om året styr andra över min tid. Andra planerar den och bestämmer vad jag skall vara var och när. Så när jag har semester så vill jag styra över min egen tid. Jag vill vara 8.55 vid backen och inte behöva vänta 5min eller vara där 9.05 och inte behöva stressa. Jag vill själv bestämma när jag äter lunch och middag. MIN TID!!! Det är enda orsaken till att jag INTE åker på UCPA resor. Allt annat tycker jag är toppen och vore det inte för den detaljen så skulle jag åka på flera om året. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val d'Isere v.2 med UCPA?
Tillbaka
Topp