Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val d'isere vs Cervinia vs Sauze d'oulx
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1322934" data-attributes="member: 144594"><p>Alla tre orterna duger nog utmärkt för de flesta en vecka om man inte är alltför kinkig med sina krav och förväntningar. I januari är det oftast fin snö överallt men större risk för moln, dimma, kyla och vind än i mars överallt. För en mer avancerad åkare är Val d'Isère en stor skidupplevelse, och en jämförelsevis trevlig ort, iofs kanske inte "genuin" men... Cervinia har breda långa carvingbackar (varav en hel del är ganska snälla), gissningsvis inga köer i januari, är en gigantisk solhylla på våren men ofta litet kallt och blåsigt vid din tid på året. Jag var där i januari och det var mest dimmigt - opraktiskt vid åkning ovan trädgränsen. Sauze är en mer traditionell "gammaldags" alp-ort och kan nog vara mest väderskyddad av de tre men (har jag hört) har kanske sina begränsningar. Kanske Val d'Isère är bästa kompromissen för dig?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1322934, member: 144594"] Alla tre orterna duger nog utmärkt för de flesta en vecka om man inte är alltför kinkig med sina krav och förväntningar. I januari är det oftast fin snö överallt men större risk för moln, dimma, kyla och vind än i mars överallt. För en mer avancerad åkare är Val d'Isère en stor skidupplevelse, och en jämförelsevis trevlig ort, iofs kanske inte "genuin" men... Cervinia har breda långa carvingbackar (varav en hel del är ganska snälla), gissningsvis inga köer i januari, är en gigantisk solhylla på våren men ofta litet kallt och blåsigt vid din tid på året. Jag var där i januari och det var mest dimmigt - opraktiskt vid åkning ovan trädgränsen. Sauze är en mer traditionell "gammaldags" alp-ort och kan nog vara mest väderskyddad av de tre men (har jag hört) har kanske sina begränsningar. Kanske Val d'Isère är bästa kompromissen för dig? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val d'isere vs Cervinia vs Sauze d'oulx
Tillbaka
Topp