Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
val d'isere
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LisaMaria" data-source="post: 465223" data-attributes="member: 85961"><p>Val d´Isere är riktigt bra, ni kommer nog inte bli besvikna. Jag tycker åkningen runt Tignes är bäst. Se till att vara tidigt ute för det blir fort uppåkt på vissa ställen och kan bli lite igenkorkat i transportsträckorna. Grande Motte är värt ett besök, ta "tågbanan" upp, det kan vara lite kö men det är det värt, härlig åkning däruppe tycker jag. </p><p>Sedan kan det ju också vara kul att se "nålsögat" som är med i någon Bond-film, åkning runtikring där är riktigt bra också (ligger i Tignes). Längst bort åt andra hållet i Val d´Isere är det mindre med folk (i alla fall när vi var där), det kan ju bero på att åkningen är lite sämre och inte lika mycket att välja på men jag kan rekommendera åkning vid den andra glaciären (Glacier de pissaillas). Vi åkte dit tidigt en morgon och fick området nästan för oss själva (ja inte riktigt men glest med folk var det) i ett par timmar tills massorna kom. Det var riktigt härligt att slippa trängas som man kan få göra på vissa andra ställen. Ha en trevlig vecka!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LisaMaria, post: 465223, member: 85961"] Val d´Isere är riktigt bra, ni kommer nog inte bli besvikna. Jag tycker åkningen runt Tignes är bäst. Se till att vara tidigt ute för det blir fort uppåkt på vissa ställen och kan bli lite igenkorkat i transportsträckorna. Grande Motte är värt ett besök, ta "tågbanan" upp, det kan vara lite kö men det är det värt, härlig åkning däruppe tycker jag. Sedan kan det ju också vara kul att se "nålsögat" som är med i någon Bond-film, åkning runtikring där är riktigt bra också (ligger i Tignes). Längst bort åt andra hållet i Val d´Isere är det mindre med folk (i alla fall när vi var där), det kan ju bero på att åkningen är lite sämre och inte lika mycket att välja på men jag kan rekommendera åkning vid den andra glaciären (Glacier de pissaillas). Vi åkte dit tidigt en morgon och fick området nästan för oss själva (ja inte riktigt men glest med folk var det) i ett par timmar tills massorna kom. Det var riktigt härligt att slippa trängas som man kan få göra på vissa andra ställen. Ha en trevlig vecka! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
val d'isere
Tillbaka
Topp