Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val Gardena
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ErikWibaeus" data-source="post: 148083" data-attributes="member: 36696"><p>bra val av ort</p><p></p><p>det finns bara ett krav. Tyska är det ända om igentlinge funkar att prata. Italienska fattar ingen å engelska är sisådär med.</p><p></p><p>Glöm inte att alltid ha en reservplan i Italien. DOm tar d lungt, ltie för lungt ibland. </p><p></p><p>Jag var där förra året. Ett grymt ställe.</p><p>Heta tips:</p><p>- BB dominerar.</p><p>- MC och VISA, annars är d cash.</p><p>- Siser Alm är det absolut bästa stället i närområdet. Ligger på högra sidan av dalen från liftkortet -sätt.</p><p>- St. Ulrics (Orti.) är kungligt bra. St. Cristina är lite för litet. Bra mataffär i centrala Ulrics.</p><p>- Åka runta Sella Ronda är ett hett tips.</p><p>- Marmolada är sååå coolt. Tänk på att lämna tidigt på morronen å så skynda er hem. Tiden går fort när man har roligt å Taxin över berget är svin dyr.</p><p>- Ta en dag på Seceda i norr. Underbart i solsken. </p><p>- Mycke kläder. Det kan bli kallare än väntat. På nätterna så kryper kylan ner mot -29 på topparna och dalen är itne mycke varmare.</p><p>Det ni inte skall göra:</p><p>- Åka tåg från milano när det finns misnta osäkerhet om väder osv.</p><p>- Verona är mysigt men max 2h där. inte mer på vägen dit.</p><p>- Ät itne för mycke pasta. Man trötnar fort och nej. Italiensk pizza smakar som i en svensk vedugn.</p><p></p><p>Ha d så kul på er resa. Om ni har nå frågor så kan ja svara på det mest. Maila mig på min FR mial men helst min vanlig (erik_wibaeus@hotmail.com).</p><p>MN</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ErikWibaeus, post: 148083, member: 36696"] bra val av ort det finns bara ett krav. Tyska är det ända om igentlinge funkar att prata. Italienska fattar ingen å engelska är sisådär med. Glöm inte att alltid ha en reservplan i Italien. DOm tar d lungt, ltie för lungt ibland. Jag var där förra året. Ett grymt ställe. Heta tips: - BB dominerar. - MC och VISA, annars är d cash. - Siser Alm är det absolut bästa stället i närområdet. Ligger på högra sidan av dalen från liftkortet -sätt. - St. Ulrics (Orti.) är kungligt bra. St. Cristina är lite för litet. Bra mataffär i centrala Ulrics. - Åka runta Sella Ronda är ett hett tips. - Marmolada är sååå coolt. Tänk på att lämna tidigt på morronen å så skynda er hem. Tiden går fort när man har roligt å Taxin över berget är svin dyr. - Ta en dag på Seceda i norr. Underbart i solsken. - Mycke kläder. Det kan bli kallare än väntat. På nätterna så kryper kylan ner mot -29 på topparna och dalen är itne mycke varmare. Det ni inte skall göra: - Åka tåg från milano när det finns misnta osäkerhet om väder osv. - Verona är mysigt men max 2h där. inte mer på vägen dit. - Ät itne för mycke pasta. Man trötnar fort och nej. Italiensk pizza smakar som i en svensk vedugn. Ha d så kul på er resa. Om ni har nå frågor så kan ja svara på det mest. Maila mig på min FR mial men helst min vanlig (erik_wibaeus@hotmail.com). MN [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val Gardena
Tillbaka
Topp