Val mellan skidor

Ahlback

Ny medlem
Val mellan skidor
Tjenare!
Funderar på att skaffa nya jibb-skidor tills vintern, och jag undrar vilka jag ska köpa.
Jag har några som jag har sökt upp. Men jag har ett par pist och offpist skidor redan, så detta ska vara mest jibb men ska fungera i pist.
Armada AR7 2013 - Hyffsat hårda och Armada är ett bra märke väl?
Salomon Suspect 2013 - Sägs vara extra utrustade för att åka på rails.
Rossignol Scratch 2013 - Sägs ha vunnit flest tävlingar i X Games?
K2 Iron Maiden 2013 - ?
K2 Sight 2013 - ?
Line Chronic 2013 - Många säger att den är bra.

Jag är lite emot mjuka skidor som Chronic och Armadas skidor verkar vara. Har jag fel?
Kom med förslag! Pris spelar inte så stor roll.

Val mellan skidor
Om du ska bara ha en 100% parkskida borde du ha en lite mjukare skida tycker jag som gör den riktigt lekfull, Chroicsen verkar vara riktigt bra eftersom nästan hela Line teamet har kört med den hela året förutom i puder. Suspecten är ju ganska hård och är antagligen riktigt bra på hopp för att du får bra fart med den lätta och hårda skidan. Alla Lines park skidor är ju ganska mjuka som göra att dem blir väldigt lekfulla med deras Carbon ollieband och butterzones men om du är emot mjuka skidor är nog inte Line något för dig. Ar7 verkar sjukt nice har Armda El rey skidan själv som jag tycker är riktigt skön, AR7 är ju bra överallt nästan. Men Det är många som tror att Bobby Brown, Dane Tudor och de stösta Salomon park proffsen kommer dras från Suspecten till Rocker 92an som jag tror även själv eftersom Rocker 92an är roliga vart du än åker och har dem Sidewallsen som göra tt du får bra grepp i svängar och denna är lite hårdare skida så att du får bra med fart.

Mvh David

Snödjup

Tillbaka
Topp