Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val T till D
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1033077" data-attributes="member: 77701"><p>Tråden är nu flyttad till rätt forum.</p><p></p><p>Vad jag vet finns det inga direktbussar Moutiers-Valdi, kollade snabbt på altibus.com, men det är möjligt att det finns något alternativ. Dock är det precis som Pillard säger – det tar sin lilla tid att åka emellan. En bra dag (bra väglag, inga köer) tar det ungefär en timme från VT-Moutiers och ungefär lika länge mellan Bourg-Valdi. Sträckan däremellan tar typ 30 minuter med buss/bil, kanske lite snabbare med tåg. Lägg även till lite väntetider vid byten av färdmedel så är tidsåtgången ändå snabbt uppe i över tre timmar.</p><p></p><p>Morgonpigghet skulle kunna vara ett alternativ, dock går det inte (mig veterligen) några bussar ner från VT innan typ åtta-nio förutom på fredagar och lördagar, och jag förmodar att det är mitt i veckan som gäller om ni ska försöka ta er över.</p><p></p><p>Så för att sammanfatta – tidsåtgång Val T - Val d'I tur och retur = cirkus 6 timmar, och räkna inte med att vara i Val d'I före typ 11 på förmiddagen. Har ni bara en vecka och i första hand vill åka mycket skulle jag inte lägga tid på att åka buss för det är ganska tråkigt. Om ni däremot vill göra en jämförande studie i vilket Folie Douce som är bäst, ja då är det en annan sak :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1033077, member: 77701"] Tråden är nu flyttad till rätt forum. Vad jag vet finns det inga direktbussar Moutiers-Valdi, kollade snabbt på altibus.com, men det är möjligt att det finns något alternativ. Dock är det precis som Pillard säger – det tar sin lilla tid att åka emellan. En bra dag (bra väglag, inga köer) tar det ungefär en timme från VT-Moutiers och ungefär lika länge mellan Bourg-Valdi. Sträckan däremellan tar typ 30 minuter med buss/bil, kanske lite snabbare med tåg. Lägg även till lite väntetider vid byten av färdmedel så är tidsåtgången ändå snabbt uppe i över tre timmar. Morgonpigghet skulle kunna vara ett alternativ, dock går det inte (mig veterligen) några bussar ner från VT innan typ åtta-nio förutom på fredagar och lördagar, och jag förmodar att det är mitt i veckan som gäller om ni ska försöka ta er över. Så för att sammanfatta – tidsåtgång Val T - Val d'I tur och retur = cirkus 6 timmar, och räkna inte med att vara i Val d'I före typ 11 på förmiddagen. Har ni bara en vecka och i första hand vill åka mycket skulle jag inte lägga tid på att åka buss för det är ganska tråkigt. Om ni däremot vill göra en jämförande studie i vilket Folie Douce som är bäst, ja då är det en annan sak :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val T till D
Tillbaka
Topp