Val Thorens eller Chamonix???

heneri

Ny medlem
Hej!
Ska göra en säsong till vintern, men har inte riktigt bestämt vart vi skall åka. vi fundera på Chamonix eller Val Thorens. Är det någon som varit på båda dessa orter som kan ge lite vägledning. Vad skiljer dem åt? Var är finns bästa off-pisten? osv.
// Elin och Henrik

Klart ni ska åka till VT. Inte lika stort och fett som Cham men desto mindre konkurrens om snön. Du kan åka orört flera dagar efter ett snöfall.
Dessutom är den mesta offpisten väldigt lättillgänglig. I C får ni stå i kön kl 8 på morgonen om ni ska få ETT åk i orörd snö. Dessutom mycket mer avslappnad stämning i VT, alla svenskar håller ihop och har svinskoj på TANGO.

Valet är enkelt

MAC

VT är inte helt upphetsande, ungefär som Sääälen och om ni ska brassa lagg en hel vinter antar jag att ni har lite högre krav än så.
Chamonix är helskönt men enligt mig inte det bästa alternativet, vart ska vi åka då?? undrar ni nu och svaret är:
St Anton, det stället är det bästa jag provat på, lättfunnen OP och bra drag på kvällarna (bättre än Cham), rekommenderas varmt.

Var i vintras i Chamonix och det är underbart! Man får stå i en hel del köer, men sen är det bara att pinna på uppför berget och då får man bland det bästa!!!! Söker ni också ett bra uteliv så säger jag att Cham är bäst även här. Har varit i Val Thorens, det var kul ,men Cham slår mycket högre vad det gäller allt!Jag säger bara ÅK!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp