Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val Thorens eller Val d´Isere
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1047562" data-attributes="member: 77701"><p>Var det är flest studenter beror på vart nationerna/sektionerna/allt vad de kallar sig väljer att anordna resor, vilket kan variera från år till år.</p><p>Med det sagt så är mina egna observationer efter en vinter i Valdi och två i VT att Val Thorens under veckorna du nämner har många större studentgrupper på semester medan Val d'Isère snarare lockar studenter (och då främst gymnasieelever) under sportlovsveckorna.</p><p></p><p>VT är på ett sätt ett säkrare kort då byn till större del består av den sortens lägenhetskomplex som studenter med oftast tajt budget gillar att inkvartera sig i. Valdi är dyrare, om än inte jättemycket.</p><p>När jag bodde i VT märkte man verkligen att "nu är det studentveckor" i januari. I Valdi var det förutom sportloven mindre tydligt mellan veckorna. Dock är det några år sedan jag säsongade så det kan ha ändrats.</p><p>Är fokus med resan att i huvudsak konsumera alkohol kommer ni med största sannolikhet ha en toppenvecka vilket ni än väljer, och vill ni korta ner restiden och ändå få en herrans massa fest finns ju även studentveckorna i Vemdalen och Åre. Var själv i Vemdalen v.4 för några år sedan.. folk där var minst lika bra på att festa som i Val Thorens. Enda skillnaden var att det fanns en nattklubb, inte två eller tre. Och att det är mer syre i luften.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1047562, member: 77701"] Var det är flest studenter beror på vart nationerna/sektionerna/allt vad de kallar sig väljer att anordna resor, vilket kan variera från år till år. Med det sagt så är mina egna observationer efter en vinter i Valdi och två i VT att Val Thorens under veckorna du nämner har många större studentgrupper på semester medan Val d'Isère snarare lockar studenter (och då främst gymnasieelever) under sportlovsveckorna. VT är på ett sätt ett säkrare kort då byn till större del består av den sortens lägenhetskomplex som studenter med oftast tajt budget gillar att inkvartera sig i. Valdi är dyrare, om än inte jättemycket. När jag bodde i VT märkte man verkligen att "nu är det studentveckor" i januari. I Valdi var det förutom sportloven mindre tydligt mellan veckorna. Dock är det några år sedan jag säsongade så det kan ha ändrats. Är fokus med resan att i huvudsak konsumera alkohol kommer ni med största sannolikhet ha en toppenvecka vilket ni än väljer, och vill ni korta ner restiden och ändå få en herrans massa fest finns ju även studentveckorna i Vemdalen och Åre. Var själv i Vemdalen v.4 för några år sedan.. folk där var minst lika bra på att festa som i Val Thorens. Enda skillnaden var att det fanns en nattklubb, inte två eller tre. Och att det är mer syre i luften. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val Thorens eller Val d´Isere
Tillbaka
Topp