Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val thorens vecka 1?!?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1065733" data-attributes="member: 77701"><p>Januariveckorna brukar mest vara studenter då det är den generellt sett billigaste månaden, så fest är nog inga problem.</p><p></p><p>Snöläget just nu är stenigt deluxe utanför pisterna (första två liftarna öppnade idag), det behövs nog nån dryg meter till innan offpisten verkligen ordnar upp sig (läs: de värsta stenbumlingarna täcks ordentligt). Men det är långt till januari, och för en vecka sedan var här ingen snö alls – nu har det snart kommit en meter totalt i byn.</p><p></p><p>Det kan vara svinkallt mitt i vintern, men det kan också komma konstiga värmeböljor. Förra jul/nyår var det t.ex. flera dagar med plusgrader före och efter ett megadump. Är det svinkallt kan jag rekommendera att åka neråt i systemet, till exempelvis Menuires eller Meribel. Där är oftast mindre svinkallt.</p><p></p><p>Ses i vimlet!</p><p>/H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1065733, member: 77701"] Januariveckorna brukar mest vara studenter då det är den generellt sett billigaste månaden, så fest är nog inga problem. Snöläget just nu är stenigt deluxe utanför pisterna (första två liftarna öppnade idag), det behövs nog nån dryg meter till innan offpisten verkligen ordnar upp sig (läs: de värsta stenbumlingarna täcks ordentligt). Men det är långt till januari, och för en vecka sedan var här ingen snö alls – nu har det snart kommit en meter totalt i byn. Det kan vara svinkallt mitt i vintern, men det kan också komma konstiga värmeböljor. Förra jul/nyår var det t.ex. flera dagar med plusgrader före och efter ett megadump. Är det svinkallt kan jag rekommendera att åka neråt i systemet, till exempelvis Menuires eller Meribel. Där är oftast mindre svinkallt. Ses i vimlet! /H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val thorens vecka 1?!?!
Tillbaka
Topp