Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val Thorens vs. Serre Chevalier
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fogy" data-source="post: 51319" data-attributes="member: 13962"><p>Beror helt på vad ni vill ha.</p><p>Har inte åkt med UCPA någongång men centret i Val T brukar få stora lovord.</p><p>Det som däremot bör tänkas på är snötillgången. Ska ni dit i början på året så skulle jag inte helt räkna bort Serre, som trots låg åkhöjd brukar ha riktigt gott om snö, tidigt på säsongen. Så har ialla fall tendenserna varit de senaste åren. (Vet dock inte hur det var i fjol). Å andra sidan så har ju Val T alltid snö, även om orten kommer mer till sin rätt under våren, då solen förhoppningsvis tittar fram. Blir det snöstorm i Val T så kan ni hälsa hem, då bristen på träd gör sig väldigt påmind. Då är nog Serre bättre.</p><p>Åkningsmässigt så skiljer dom sig inte så mkt åt förutom att Serre har skog och Val T inte.</p><p>Jag skulle nog välja Serre, om det är tidigt på säsongen.</p><p>/fogy</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fogy, post: 51319, member: 13962"] Beror helt på vad ni vill ha. Har inte åkt med UCPA någongång men centret i Val T brukar få stora lovord. Det som däremot bör tänkas på är snötillgången. Ska ni dit i början på året så skulle jag inte helt räkna bort Serre, som trots låg åkhöjd brukar ha riktigt gott om snö, tidigt på säsongen. Så har ialla fall tendenserna varit de senaste åren. (Vet dock inte hur det var i fjol). Å andra sidan så har ju Val T alltid snö, även om orten kommer mer till sin rätt under våren, då solen förhoppningsvis tittar fram. Blir det snöstorm i Val T så kan ni hälsa hem, då bristen på träd gör sig väldigt påmind. Då är nog Serre bättre. Åkningsmässigt så skiljer dom sig inte så mkt åt förutom att Serre har skog och Val T inte. Jag skulle nog välja Serre, om det är tidigt på säsongen. /fogy [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val Thorens vs. Serre Chevalier
Tillbaka
Topp