Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val Thorens vs. Serre Chevalier
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Smogen" data-source="post: 51323" data-attributes="member: 14748"><p>Har varit på båda ställena och har bästa minnet från ValT. </p><p></p><p>När jag var i Serre januari 02 var snötillgången lika med noll. Bara några backar var öppna och offpisten var lika med nada, om man inte ville brottas med stubbar, sten, grus och andra härliga underlag som är mycket brunare än snö. Dock kan jag rekomendera orten om det finns snö, såg en hel del skön skogsåkning men även bra åkning över trädgränsen. </p><p></p><p>ValT är enligt mig mer snösäkert, främst tack vare sin högre utgångshöjd. Har även ett bättre uteliv än Serre, vilket kanske skall vägas in.</p><p></p><p>Lycka till med valet.</p><p></p><p>Själv lutar det åt Zermatt eller St Anton i år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Smogen, post: 51323, member: 14748"] Har varit på båda ställena och har bästa minnet från ValT. När jag var i Serre januari 02 var snötillgången lika med noll. Bara några backar var öppna och offpisten var lika med nada, om man inte ville brottas med stubbar, sten, grus och andra härliga underlag som är mycket brunare än snö. Dock kan jag rekomendera orten om det finns snö, såg en hel del skön skogsåkning men även bra åkning över trädgränsen. ValT är enligt mig mer snösäkert, främst tack vare sin högre utgångshöjd. Har även ett bättre uteliv än Serre, vilket kanske skall vägas in. Lycka till med valet. Själv lutar det åt Zermatt eller St Anton i år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Val Thorens vs. Serre Chevalier
Tillbaka
Topp