Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Valais, Schweiz
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Benja_93" data-source="post: 964514" data-attributes="member: 125542"><p>Hej! Jag har åkte skidor i många orter i Valais 2010/2011 med utgångspunkten Lausanne. Att ta sig från Genève till Valais är som "Jolfh" säger: det är tåg som gäller och sen finns det bussterminaler som tar dig upp till orterna vid städerna i dalen: Sion, Sierre, Viège, Brig osv... I 4 Vallées området rekommenderar jag Veysonnaz; fin ort och billigare än Verbier. På andra sidan dalen finns soliga Anzère och Crans Montana. Också bra orter (Crans Montana kanske lite dyr för min smak) Dessa ligger dock på solsida.</p><p></p><p>Om man fortsätter längre in i Valais har vi Grimentz, Zinal och St-Luc. Ganska okända orter med skidåkning mellan 2000 och 3000 meter. Kan ju inte gå fel..? Har själv bara varit i Zinal och Grimentz, båda väldigt bra. <a href="http://www.zinalchalets.ch/" target="_blank">http://www.zinalchalets.ch/</a> hyra av stuga/lägenhet i Zinal.</p><p></p><p>Min favoritort i Valais är dock Saas-Fee som är Zermatts lillebror. Även om 2010/2011 var ett snöfattigt år fick man puder in i April där. (Högsta punkt 3600möh). Hit tar man sig med buss från Viège eller Visp på tyska. </p><p></p><p>Min personliga åsikt är nog ändå att utforska franska sidan dvs att åka mot Chamonix och närliggande skidorter med tanke på hur dyr francen är och hur billig euron är. Detta kan ju iofs ändras till vintern.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Benja_93, post: 964514, member: 125542"] Hej! Jag har åkte skidor i många orter i Valais 2010/2011 med utgångspunkten Lausanne. Att ta sig från Genève till Valais är som "Jolfh" säger: det är tåg som gäller och sen finns det bussterminaler som tar dig upp till orterna vid städerna i dalen: Sion, Sierre, Viège, Brig osv... I 4 Vallées området rekommenderar jag Veysonnaz; fin ort och billigare än Verbier. På andra sidan dalen finns soliga Anzère och Crans Montana. Också bra orter (Crans Montana kanske lite dyr för min smak) Dessa ligger dock på solsida. Om man fortsätter längre in i Valais har vi Grimentz, Zinal och St-Luc. Ganska okända orter med skidåkning mellan 2000 och 3000 meter. Kan ju inte gå fel..? Har själv bara varit i Zinal och Grimentz, båda väldigt bra. [URL]http://www.zinalchalets.ch/[/URL] hyra av stuga/lägenhet i Zinal. Min favoritort i Valais är dock Saas-Fee som är Zermatts lillebror. Även om 2010/2011 var ett snöfattigt år fick man puder in i April där. (Högsta punkt 3600möh). Hit tar man sig med buss från Viège eller Visp på tyska. Min personliga åsikt är nog ändå att utforska franska sidan dvs att åka mot Chamonix och närliggande skidorter med tanke på hur dyr francen är och hur billig euron är. Detta kan ju iofs ändras till vintern. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Valais, Schweiz
Tillbaka
Topp